سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا وضعیت اروپا از آمریکا هم بدتر است ؟

میزان بیکاری در منطقه اروپا به رکورد تاریخی و جدیدی رسیده مردم آمریکا باید بدانند دراسپانیاو یونان و یا در دیگر نقاط اروپا چه اتفاقاتی می افتد، چون دیر یا زود این اتفاقات در ایالات متحده آمریکا نیز خواهد افتاد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، اروپا فقط در مرحله یک بحران اقتصادی دیگر نیفتاده است ، بلکه واقعیت این است که اروپا به طور کامل در بحران غرق شده است. 

اقتصاد اتحادیه اروپایی به مراتب بزرگتر از اقتصاد آمریکا است و همین اقتصاد بزرگ  وعظیم، جلوی چشمان ما در حال آب شدن و از بین رفتن است.

اوضاع در اروپا به مراتب وخیم تر از آن است که به نظر می آید . این در حالی است که بسیاری از مقامات اروپایی اصرار دارند بگویند همه چیز خوب و آرام و در روال طبیعی در جریان است. اما نکته اینجاست که اوضاع واحوال در اروپا اصلاً روبه راه نیست. 

میزان بیکاری در منطقه اروپا به رکورد تاریخی و جدیدی رسیده است. 

در برخی مناطق اروپا میزان بیکاری حتی از زمان بحران آمریکا در دهه 30 میلادی نیز بیشتر شده است. قاره کوچک ما در زیر بار دیون و بدهی های خود درحال خرد شدن است. 

دردهای بیشتری در راه است. مقامات اروپائی در صدد نگه داشتن تکه پاره های اروپا باوصله و البته با دعا هستند ! اما گوئی کار از کار گذشته است.

اروپا به نسبت آمریکا سیستم بانکی بسیار گسترده تری دارد و البته این موضوع درجهان یک موضوع مهم است. متاسفانه بیشتر مردم آمریکا ، نمی دانند در اروپا چه خبر است و چه بلائی بر سر این قاره آمده است.

مردم آمریکا فکر می کنندآمریکا مرکز جهان است، آمریکا بهترین و بزرگترین اقتصاد جهان است وهر چیز مهم در آمریکا خوب و به سامان است . همه مردم جهان باید بیدار شوند.

در زیر به چند حقیقت در مورد بحران اقتصادی اروپا اشاره شده است :

-    میزان بیکاری در منطقه اروپا ، به رکورد جدیدی یعنی 11.7 درصد رسیده است .

-    17 کشور از مجموع 27 کشور اتحادیه اروپا دربحران اقتصادی به سر می برند.

-    نرخ بیکاری اکنون در کشور پرتغال به 16.3 درصدرسیده است . فقط یک سال پیش این رقم 13.7 درصد بوده است .

-    نرخ بیکاری اکنون در کشور یونان نیز به 25.3 درصدرسیده است . فقط یک سال پیش این رقم 18.4 درصد بوده است . 

-    نرخ بیکاری در کشور اسپانیا به یک رکورد تاریخی دست یافته است . این رقم اکنون 26.2 درصد است . نرخ بیکاری اسپانیا تا کجا پیش خواهد رفت ؟ این رقم حتی از زمان بحران اقتصادی دهه سی آمریکا نیز بیشتر است .

-    میزان بیکاری جوانان در کشورهای یونان و اسپانیا به 60 درصد می رسد .

-    وقتی دولت سوسیالیست فرانسه که تازه بر سرکار آمده بود اعلام کرد می خواهد مالیات ثروتمندان را افزایش دهد ، موج ثروتمندان و سرمایه آنان شروع به فرار کردن از کشور فرانسه کرد .

-    صنعت و تولید در سرتاسر اروپا در حال نابودی است . درواقع احتیاجی نیست که شما عالم اقتصاد باشید تا بفهمید ، سرمایه گذاری صنعتی در اروپا در حال کاهش است . میزان تولیدات صنعتی در یونان واسپانیا هرسال 7 درصد کاهش می یابد . همین کاهش در کشور ایتالیا 4.8 درصد و در فرانسه 2.1 درصد است .

-    حتی در میان اقتصادهای باثبات اروپا نیز مشکل احساس می شود. در آلمان ، میزان سفارش تولید در ماه سپتامبر 3.3 درصد نسبت به ماه پیش از آن کمتر شده است . همچنین میزان فروش محصولات صنعتی نیز در ماه اکتبر 2.8 درصد کاهش داشته است .
-    میزان بدهی های دولت یونان ، 189 درصد تولید ناخالص ملی این کشور است .

-    اقتصاد یونان همین امسال به میزان 7 درصد سقوط کرده است . پیش بینی می شود که این میزان سقوط در سال  2013 به میزان 4.5 درصد دیگر ادامه داشته باشد.

مواقعی می رسد که شما میزان و عمق فاجعه را نمی توانید درک کنید . خیلی از مردمی که اکنون در میانه طوفان بحران اقتصادی زندگی می کنند ، از میزان فاجعه آگاهی کافی ندارند . 

تنها به یک نمونه در یونان که راشاتودی منتشر کرده است دقت کنید :
"پیرمردی 61 ساله اهل یونان، خودش را در یک پارک عمومی حلق آویز کرد ، به دلیل اینکه دیگر نمی توانست بدهی خود را بپردازد . جسد آویزان او ، نزدیک خانه اش در حومه متروی نیکایای آتن پیدا شد .
این مرد که درجیب او نامه ای پیدا شده بود ، الکساندروس نام داشت . در نامه نوشته بود که مردی بودکه همه روز را کار می کرده است . او گفته که می داند که چه گناه بزرگی مرتکب شده است و دوست نداشته که نوه هایش در یونان به دنیا می آمدند ، کشوری که دیگر هیچ احترامی ندارد".

مردم آمریکا باید بدانند در اسپانیا و یونان چه اتفاقاتی می افتد ، چون دیریازود این اتفاقات در ایالات متحده آمریکا نیز خواهد افتاد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.