سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي:

۲۲۷۱درخواست صدور سند مالکیت از خراسان رضوی در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد

مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي گفت: با اجرايي شدن قانون تعيين تکليف اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي از اول آبان ماه جاري ۲۲۷۱ درخواست در حوزه ثبتي استان در سايت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نام اينترنتي شده است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مدير كل ثبت اسناد و املاك خراسان رضوي اظهار داشت: تاکنون بيشترين درخواست ها با تعداد ۶۱۹ فقره از حوزه ثبتي شهرستان قوچان و کمترين آن از حوزه ثبتي شهرستان بردسکن بوده و از حوزه ثبتي شهرستان هاي سرخس، جوين، جغتاي، مه ولات، خواف و کلات درخواستي وارد سايت پذيرش ثبت نام اينترنتي نشده است.

وي تصريح كرد: اجراي اين قانون محدوديت زماني و خاتمه ندارد و متقاضيان واجد شرايط قبل از ثبت نام اينترنتي به دقت راهنماي مشمولان قانون مزبور را از طريق سايت مطالعه و چنانچه خواسته آن ها منطبق با مقررات است پس از تهيه فايل نقشه و مستندات مربوطه ثبت نام کنند.

مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي گفت: چنانچه درخواست هاي ثبت شده در سايت مشمول قانون مزبور نباشد علاوه بر اين که براي اين گونه درخواست ها در هيئت هاي رسيدگي کننده رأي منفي صادر خواهد شد وجوه واريزي مسترد نمي شود. به گفته وي مطابق ماده ۴ آيين نامه مزبور متقاضيان صدور سند مالکيت مشمول مقررات قانون تعيين تکليف وضعيت ثبتي و اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي مي توانند از طريق مراجعه به پيوند مربوط که در درگاه الکترونيکي سازمان ثبت اسناد و املاک فعال شده است و با تکميل فرم تقاضانامه الکترونيکي و اسکن مدارک و مستندات مورد نياز، ثبت نام و سپس تصوير مصدق مدارک و فايل نقشه را از طريق پست به دبيرخانه هيات هاي مستقر در واحدهاي ثبت اسناد و املاک استان ارسال کنند.

رحمتي زاده افزود: با توجه به تبصره يک ماده ۴ آيين نامه مزبور متقاضيان در صورت تمايل مي توانند جهت تکميل فرم تقاضانامه الکترونيکي و ارائه مدارک مورد نياز به يکي از دفاتر اسناد رسمي مراجعه کنند.

وي اضافه کرد: دفاتر اسناد رسمي مکلفند به نمايندگي از طرف متقاضي مطابق ضوابط پس از تکميل فرم الکترونيکي تقاضا، مدارک مصدق و فايل نقشه را به هيئت هاي مستقر در واحدهاي ثبت اسناد و املاک استان ارسال و در صورت تغيير محل سکونت يا شماره تلفن يا آدرس الکترونيکي مراتب را به واحد ثبتي مربوطه اعلام کنند.

مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي گفت: درخواست هاي وارده به ترتيب تاريخ وصول به وسيله دبيرخانه هيات هاي مربوط بررسي مي شود و پس از مميزي و مطابقت مدارک اسکن شده با تصاوير مصدق آن و اخذ گواهي تثبيت موقعيت نقشه ملک در سوابق کاداستر و احراز موضوع، اقدام به ثبت تقاضا و به طريق الکترونيکي شماره پيگيري را به متقاضي اعلام مي کنند.

وي خاطر نشان کرد: سوابق ثبت شده قابل تغيير نمي‌باشد و در صورتي که تصوير مصدق مدارک مربوطه پس از ثبت نام الکترونيکي ظرف سه ماه به وسيله متقاضيان يا پست و يا دفاتر اسناد رسمي ارسال نشود فايل الکترونيکي مزبور حذف خواهد شد.

رحمتي زاده گفت: تقاضاي تکميل شده، تعيين نوبت و به ترتيب نوبت در هيئت هاي متشکل از عضو قضايي، عضو ثبتي و حسب مورد عضو راه و شهرسازي و جهادکشاورزي مستقر در واحدهاي ثبت اسناد و املاک رسيدگي و پس از تعيين کارشناس و انجام کارشناسي و تشريفات قانوني منجر به صدور رأي هيئت مي شود.

مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي اظهار داشت: آراي صادره هيئت پس از ثبت در بانک اطلاعات مربوطه براي اجرا به واحد ثبتي ارسال مي شود و واحدهاي ثبت اسناد و املاک مکلفند پس از انتشار آگهي موضوع ماده ۳ قانون و سپري شدن مهلت دو ماهه اعتراض و عدم وصول اعتراض و نيز پرداخت هزينه هاي قانوني اقدام به صدور سند مالکيت کنند.

رحمتي زاده افزود: متقاضيان در موقع ثبت نام بايد براي هر تقاضا مبلغ 500 هزار ريال به صورت علي الحساب به حساب مربوطه که به اين منظور افتتاح شده است واريز نمايند.وي گفت: متقاضيان علاوه بر مبلغ مذکور با توجه به مساحت ملک مورد تقاضا، داراي ساختمان مبلغي با کف ۳۰۰هزار ريال و سقف ۹ ميليون ريال و براي اراضي کشاورزي و نسق هاي زراعي با کف ۵۰۰هزار ريال و سقف ۴ ميليون ريال را بابت هزينه هاي کارشناسي به حساب مربوطه واريزکنند.مديرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوي اضافه کرد: متقاضيان بايد علاوه بر مبلغ واريزي ثبت نام و کارشناسي براي هر پرونده پنج درصد بر مبناي ارزش منطقه اي را به حساب مربوطه درآمدهاي عمومي کشور واريز کنند.

رحمتي زاده افزود: پرونده اجراي مقررات ماده ۱۴۷ اصلاحي قانون ثبت اسناد و املاک که قبلاً در موعد مقرر تشکيل و تاکنون منتهي به صدور رأي و يا قرار بايگاني نگرديده مطابق ماده پنج اين آيين نامه رفع نقص و رسيدگي مي شود.

مديرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوي در پايان خاطرنشان كرد: ضابطه حد نصاب اراضي زراعي و آيش آبي ۵ هکتار، اراضي زراعي ديم ۲۰ هکتار، باغ ها و قلمستان هاي آبي 5/2 هکتار و ديم ۵ هکتار است و افراد دقت کنند اگر شرايط لازم را ندارند براي ثبت درخواست اقدام نکنند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.