سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد کميته حمايت از خبرنگاران از حملات تل آويو به رسانه ها

«کميته حمايت از خبرنگاران » که از حقوق خبرنگاران در سراسر جهان حفاظت مي کند با ارسال نامه اي به بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام کرد بسيار نگران است که خبرنگاران و تاسيسات رسانه ها از هجدهم تا بيستم نوامبر در حملات هوايي هدف قرار گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ کميته حمايت از خبرنگاران در پايگاه اينترنتي خود  اعلام کرد اين حملات در حالي صورت گرفت که خبرنگاران و رسانه ها بر اساس قوانين بين المللي در هر گونه برخورد نظامي ، تحت  محافظت قرار دارند.

اين کميته سپس به مواردي که به خبرنگاران و رسانه ها حمله شده است اشاره کرد.گزارش هاي خبري و نيز بررسي کميته حمايت از خبرنگاران از آن حکايت دارند که در چند رشته حملات هوايي اسرائيل ، دو ساختمان محل استقرار رسانه ها مورد حمله قرار گرفت و نه خبرنگار زخمي شدند . در دو حمله موشکي جداگانه نيز سه خبرنگار کشته شدند.

مقامات اسرائيلي به صورت کلي اعلام کرده اند اين افراد و ساختمان ها به فعاليت هاي تروريستي مربوط مي شدند ولي درباره ايراد اين اتهام هاي جدي ، شواهدي ارائه نداده اند.کميته حمايت از خبرنگاران بارها با تماس تلفني و ارسال پست الکترونيکي خواستار دريافت جزئيات يا شواهدي از دفتر سخنگوي ارتش اسرائيل شده ولي تاکنون درباره اين اتهامات شواهدي دريافت نکرده است.

دو برج در روزهاي هجدهم و نوزدهم نوامبر هدف حملات هوايي قرار گرفتند در حالي که اين دو برج به لحاظ استقرار دفاتر رسانه هاي متعدد خبري محلي و بين المللي شهرت دارند.در اين حملات به دفاتر تعدادي از رسانه ها خسارت وارد شد که عبارتند از : تلويزيون الاقصي و القدس حماس ، اسکاي نيوز ، راشا تودي ، العربيه و خبرگزاري مستقل معان.چند سازمان خبري محلي و بين المللي شامل اسوشيتد پرس و سي ان ان نيز در مکان هايي که هدف قرار گرفتند دفتر داشتند.

مارک رگو سخنگوي اسرائيل نوزدهم نوامبر به شبکه تلويزيوني الجزيره گفت شبکه الاقصي  مرکز کنترل و فرماندهي حماس است و حماس بر بالاي اين ساختمان ها تاسيسات مخابراتي قرار داده بود. وي نگفت آيا حماس از اين ايستگاه تلويزيوني به شکل نظامي استفاده مي کرد يا نحوه چنين استفاده اي به چه صورت بوده است.
برچسب ها: خبرنگار ، کمیته ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.