سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشريح برنامه‌هاي کميسيون‌هاي تخصصي اجلاس اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي

بايد توانمندي‌هاي اساتيد در اتحاديه جهاني مسلمانان ساماندهي شود

رئيس بسيج اساتيد ضمن تشريح برنامه‌هاي پنج کميسيون تخصصي اجلاس بين‌المللي اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي گفت: توانمندي‌هاي اساتيد بايد در اتحاديه جهاني مسلمانان ساماندهي شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سهراب صلاحي رئيس بسيج اساتيد و دبير اجلاس اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي در نشست خبري که صبح امروز در حوزه هنري برگزار شد، توضيحات پنج کميته تخصصي اجلاس اساتيد جهان اسلام را تشريح کرد.

وي با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: با توجه به اجلاس‌هايي که سابق بر اين در زمينه بيداري اسلامي برگزار کرديم در نظر داريم تا اين بار اجلاسي را با حضور اساتيد مسلمان جهان اسلام داشته باشيم.

صلاحي در ادامه بيداري اسلامي را از جمله مطالبات اصلي مسلمانان دانست و افزود: بيداري اسلامي با برخورداري از ويژگي‌هاي چون خود جوش بودن،‌ مردمي بودن، شعارهاي اسلامي و مخالفت با مديريت جهاني امروز، ثابت کرده است که حرکتي از سوي ايادي غرب نيست.

دبير اجلاس اساتيد مسلمان و بيداري اسلامي با اشاره به ساز و کارهاي غرب در دموکراسي‌هاي هدايت شده خود گفت: با توجه به ويژگي‌هاي که ذکر شد بيداري اسلامي نمي‌تواند برگرفته از دموکراسي‌هاي غربي باشد؛ چرا که غرب در حرکت‌هاي خود دست به اقداماتي نظير تشکيل اپوزيسيون، حزب و گرفتن قدرت مي‌زند، بنابراين حرکت بيداري اسلامي را نمي‌توان در زمره دموکراسي‌هاي هدايت شده غرب دانست.

وي با بيان اينکه هيچ کدام از انقلاب‌هاي کشورهاي منطقه ويژگي را مبني بر اينکه حرکت از سوي غرب باشد، نداشتند گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در بيانات خود اين تحولات را در يک پيچ تاريخي توصيف کردند بايد گفت که انقلاب‌هاي منطقه سمت و سوي بيداري اسلامي داشته و در اين ميان مي‌توان از توان اساتيد در معادله قدرت استفاده کرد.

دبير اجلاس اساتيد مسلمانان و بيداري اسلامي در ادامه به تشريح پنج کميسيون تخصصي اين اجلاس پرداخت و گفت: کميسيون‌هاي نظام آينده جهاني و حکومت‌داري در انقلاب‌هاي بيداري اسلامي، حکومت‌داري مبتني بر مردم سالاري ديني، بيداري اسلامي پيشرفت عدالت اجتماعي و مديريت اقتصادي، ظرفيت‌هاي علمي، نظريه پردازي و رسالت اساتيد در بيداري اسلامي و آسيب شناسي تهديدها و فرصت‌هاي بيداري اسلامي از جمله کميسيون‌هاي تخصصي اين نشست هستند.

صلاحي با اشاره به توانمندي‌هاي بالاي اساتيد مسلمان گفت: اميدواريم نتايج مثبتي از اين  کميسيون‌ها به دست آيد که اين امر مي‌تواند دستاورد عظيمي براي کشورهاي اسلامي داشته باشد.

وي در پايان با اشاره به اينکه اين توانمندي‌ها بايد در اتحاديه جهاني اساتيد مسلمان ساماندهي شود  گفت: اميدواريم با تلاش و حرکت همه قشرهاي گوناگون بتوانيم به نتيجه مطلوب از اين اجلاس برسيم و در اين راستا از هيچ گونه تلاشي فروگذار نخواهيم کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اجلاس ، اساتید ، بیداری ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.