سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اختصاص 142 ميليارد ريال براي ايجاد زير ساخت شهركها و نواحي صنعتي خراسان رضوي

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي گفت : امسال ميزان اعتبارات كمك به ايجاد زير ساخت شهركها و نواحي صنعتي اين استان به 142 ميليارد ميرسد كه 6/74 ميليارد ريال آن مربوط به داخل شهركها و 5/67 ميليارد ريال آن مربوط به تامين زير ساختهاي مورد نياز تا ورودي شهركها است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي،علي سليماني افزود : هم اكنون ايجاد 46 شهرك و ناحيه صنعتي در اين استان به تصويب رسيده كه از اين تعداد 40 شهرك داراي زمين هستند و در 36 شهرك و ناحيه صنعتي واگذاري زمين به سرمايه گذاران در حال انجام است .

وي افزود : در پايان سال 90 ،1175 هكتار از شهركها و نواحي صنعتي داراي سند تفكيكي شده اند كه اين ميزان در 6 ماه نخست سال جاري به 1474 هكتار افزايش يافته است.

وي در تشريح وضعيت زيرساختهاي شهركها نيز گفت : 36 شهرك و ناحيه صنعتي داراي آب ،36 شهرك و ناحيه صنعتي داراي برق، 30 شهرك و ناحيه صنعتي داراي تلفن ثابت و 18 شهرك و ناحيه صنعتي از گاز شهري برخوردارند.

وي با بيان اينكه هم اينك 708 ليتر بر ثانيه آب براي واحدهاي صنعتي استان تامين مي شود، اظهارداشت: با اين حال اين واحدها هنوز ،520 ليتر بر ثانيه كسري آب دارند.

سليماني اظهار داشت : تا كنون 409 مگاوات برق براي واحدهاي صنعتي استان تامين و هنوز 206 مگاوات كسري برق وجود دارد.

وي در بخش ديگري بيان داشت: در حال حاضر 26 شهرك صنعتي قابليت اتصال به شبكه اينترنت را دارند كه از اين تعداد، 17 شهرك از طريق Dialup(بدون شماره) و 9 شهرك ديگر نيز از طريق فيبر نوري اين امكان برايشان فراهم شده است.

وي عنوان كرد: در سطح استان 19 مجتمع كارگاهي شامل 288 كارگاه وجود دارد كه از اين تعداد 246 واحد كارگاهي تكميل شده و211 واحد از آنها واگذار و به بهره برداري رسيده كه در اين واحدهاي كارگاهي ،3020 نفر مشغول كارند و42 واحد كارگاهي ديگر نيز در حال احداث است.

وي در ادامه با بيان اينكه تا كنون تصفيه خانه هاي فاضلاب 7 شهرك صنعتي به بهره برداري رسيده ، افزود : اين تصفيه خانه ها در شهركهاي صنعتي قوچان، چرمشهر، نيشابور،طوس ، كلات ، فريمان و چناران واقع هستند.

همچنين تصفيه خانه شهرك صنعتي كاويان تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد./س

برچسب ها: اختصاص ، شهرکها ، صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.