سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

رهسپاری اجراکنندگان طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند به پارس جنوبی

اجراکنندگان طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی رهسپار پارس جنوبی می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، معاون وزیر نفت از سپردن فاز 12 پارس جنوبی به اجرا کنندگان طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند خبر داد و علت آن را استفاده از توان با ارزش بومی در راه اندازی این فاز دانست.
علیرضا ضیغمی در نشستی که با حضور وزیر نفت در طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی در شازند برگزار شد افزود : پس از راه اندازی کامل طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی اجراکنندگان این طرح رهسپار پارس حنوبی می شوند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی فاز 12 را به اندازه سه فاز پارس جنوبی دانست و گفت: هشت میلیارد دلار پروژه در این فاز اجرا می شود که نقش مهمی در بهره برداری ایران از میادین نفتی دارد و با راه اندازی آن 75 تا 80 میلیون متر مکعب گاز به تولید کشور اضافه می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازندآماده راه اندازی کامل است گفت: از 30 واحد طرح، هفت واحد راه اندازی نشده است که با راه اندازی واحد آر اف سی سی شش واحد دیگر راه اندازی می شود.
طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند ازسال86 پیش با سرمایه گذاری بیش از 3 میلیاردو500 میلیون یورو آغاز شد در پایان طرح تولید بنزین در این پالایشگاه به 16 میلیون لیتر بنزین با کیفیت می رسد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.