سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پرداخت 34 میلیارد تومان خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در سال زراعی 91-90 بیش از 34 میلیارد و 700 میلیون تومان جبران خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی اسلامی افزود: در سال زراعی90-89 خسارت از حوزه وقوع حوادث غیر مترقبه در بخش کشاورزی 210 میلیارد تومان بوده که 82 میلیارد تومان آن تنها مربوط به وقوع خشکسالی و جبران خسارات در این زمینه بوده است.

وی گفت: مابقی این خسارات به حادثه‌دیدگان از محل سیل و تگرگ پرداخت شده که حدود 90 درصد خسارات نیز در همین بخش کشاورزی بوده است.

اسلامی افزود: پرداختی‌ها هم اکنون نیز ادامه دارد و با توجه به پایان فصل زراعی91-90 تاکنون 25 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت‌ دیده پرداخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با بیان اینکه مزارع دیم و باغات بیشترین خسارات را از حوادث غیرمترقبه می‌بینند، گفت: وزارت کشور بارها اعلام کرده در پرداخت بلاعوض خسارت وارد شده از طریق نهادهایی غیر از صندوق بیمه کشاورزی اقدام نمی کند.

وی افزود: تنها راه جبران خسارت برای کشاورزان عضویت در صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که انتظار داریم تولید کنندگان ما از این فرصت استفاده کنند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.