سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش احزاب سياسي مصر به سخنان شب گذشته محمد مرسي

تنها پس از چند ساعت از پايان سخنان محمد مرسي رئيس جمهور مصر، احزاب سياسي مخالف وي نسبت به موعد همه پرسي پيرامون پيش نويس قانون اساسي مصر، واکنش نشان دادند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري التحرير؛ در اولين واکنش حسين عبدالغني سخنگوي ائتلاف ملي مصر به رياست عمرو موسي، مرسي را فردي دانست که تنها به نفع حزب آزادي و عدالت و جماعت اخوان المسلمين کار کرده و دستورات آنها را به اجرا در مي آورد.
وي همچنين با انتقاد از تعيين موعد همه پرسي پيرامون پيش نويس قانون اساسي در پايان دسامبر، از رسيدگي 18 ساعته به قانون اساسي و تصويب مفاد آن، اظهار تعجب کرد.
در همين حال، حزب الدستور به رياست محمد البرادعي هم با انتقاد از سخنان شب گذشته محمد مرسي، از ناديده گرفتن اعتراضات مردمي چند روز اخير از سوي رئيس جمهور مصر خبر داد.
اين حزب همچنين پيش نويس قانون اساسي جديد مصر را داراي رويکردهاي سياسي در آن ارزيابي کرد و آنرا ناشي از خواست ملت مصر ندانست.
اين در حاليست که کانون قضات مصري هم امروز از نشستي فوق العاده پيرامون تحريم همه پرسي قانون اساسي جديد اين کشور که قرار است 15 دسامبر ماه جاري برگزار شود، خبر داد.
برچسب ها: احزاب ، سیاسی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.