سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه لباس های اسلامی ویژه بیماران و پرسنل محجبه در بیمارستان «اوسلو»

بیمارستان وابسته به دانشگاه پزشکی «اوسلو» در نروژ، لباس های اسلامی ویژه بیماران و پرسنل محجبه طراحی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، این لباس های فرم به دست چند طراح ماهر نروژی طراحی شده و به گونه روی آن کار شده که مطابق با شئونات اسلامی و قوانین کار در بیمارستان باشد.
قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه نروژ، پیشتر نیز پوشش اسلامی را برای کارمندان و بیماران محجبه در «بیمارستان اسلو» مجاز اعلام کرده بود اما این بار، در ابتکار عملی تصمیم گرفته است تا لباس های یکسان و راحتی برای مسلمانان در این واحد درمانی طراحی کند.
 مدیر بخش جذب نیروهای انسانی در این بیمارستان، خانم «Hege Linnestad» در اطلاعیه ای اعلام کرده است: ما قصد داریم فرصت های برابر برای همه افراد با هر دینی ایجاد کنیم و می خواهیم افراد با ادیان مختلف در دسترسی به فرصت های شغلی و بهره گیری از خدمات درمانی مشکلی نداشته باشند. ما قادر نیستیم کارمند لایقی را صرفا به دلیل پوشش اسلامی و حجابش از کار اخراج کنیم؛ لذا تصمیم گرفتیم تا لباس فرمی طراحی کنیم که مناسب شرایط خاص بیمارستان ها باشد و نیروهای محجبه ما در آن احساس راحتی کنند. ما می خواهیم در بیمارستان اسلو، همه زنان مسلمان لباس های یکسان و راحتی داشته باشند تا نشان دهیم این واحد درمانی، مناسب برای همه کارمندان محجبه است.»
لازم به ذکر است، پس از اجرایی شدن این طرح، پرستاران و کارمندان محجبه این بیمارستان مجاز به پوشیدن لباس های شخصی و غیر فرم نیستند. زیرا به دلایل خاص بهداشتی، روسری ها و البسه مختلفی که برای حجاب از آن استفاده می شود نیز باید در فواصل مناسب به خوبی شتسشو و ضدعفونی شود. از این رو «شال های نخی» و الیاف آنتی باکتریال در لباس فرم جدید به راحتی قابل شست شو ست و تا دمای 90 درجه پایدار و مقاوم است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.