سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده ميلياردي در 2 بانک

تعدادي از کارمندان و مديران ارزي ۲ شعبه از بانک هاي مشهد که متهم هستند با همدستي چند دلال، ده ها ميليارد ريال ارز مسافرتي را با اسناد جعلي دريافت کرده اند با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اين پرونده در سال ۹۰ هنگامي تشکيل شد که سربازان گمنام امام زمان (عج)، حين بررسي وضعيت ارزي در برخي از شعب بانک ها به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد بعضي از اسنادي که با آن ها ارزهاي دولتي دريافت شده، جعلي است؛ بنابراين با توجه به اهميت موضوع، اين امر در دستور کار سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت تا اين که موفق شدند متهمان اين پرونده را شناسايي کنند.
اين گزارش حاکي است با دستورات ويژه اي که از سوي مقام قضايي در شعبه ويژه جرايم اقتصادي مجتمع قضايي شهيد قدوسي صادر شد تعدادي از متهمان اين پرونده دستگير شدند. ادامه رسيدگي به اين پرونده در سال ۹۱ مشخص کرد که تعدادي از کارمندان و مديران ارزي ۲ شعبه از بانک هاي مشهد با همدستي چند دلال ارز، بليت هاي مسافرتي، برگ عوارض خروج، گذرنامه و مدارک ديگر را به صورت جعلي تهيه و با اين شگرد ارزهاي مسافرتي دولتي دريافت کرده و در بازار آزاد به فروش رساند ه اند، اين در حالي بود که آنان مبلغ دولتي ارز را به حساب بانک واريز و سود مابه التفاوت آن با بازار آزاد را بين خود تقسيم کرده و بدين ترتيب ده ها ميليارد ريال به جيب زده اند.
يک مقام آگاه با تاييد اين خبر گفت: متهمان اين پرونده به طور مثال از مدارک جعلي مسافرتي در چندين پرونده استفاده کرده اند و از طريق جعل سند و استفاده از سند مجعول اقدام به اختلاس کرده اند که به همين اتهام نيز دستگير شده اند و تحقيقات از آنان در دستگاه قضايي ادامه دارد. وي تعداد دستگيرشدگان را ۸ نفر اعلام کرد و گفت: برخي از متهمان مديران ارزي بانک هستند که تعدادي از آنان با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر مي برند.

اين گزارش حاکي است: تحقيقات قضايي درباره اين پرونده در شعبه ۸۰۵ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد همچنان ادامه دارد. 
 
منبع: خراسان
برچسب ها: بانک ، متهم ، دلال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.