سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید 40 هزار تن بذر سیب‌زمینی در اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری بیش از 40 هزار تن بذر سیب‌زمینی در گروه‌ها و پایه‌های مختلف در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ خلیل نیکشاد  در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و زارعان سیب‌زمینی در اردبیل افزود:‌ استان اردبیل در زمینه تولید بذور محصولات مختلف به ویژه سیب‌زمینی جز استان‌های پیشتاز کشور است که قادر است در طبقات مختلف نظیر پیش پایه، مادری و گواهی شده بذر مورد نیاز سیب‌زمینی‌کاران کشور را تأمین کرده و بستر بهره‌گیری از این توانمندی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه کیفیت بذر تولید شده و استاندارد مورد نظر آن از شاخص‌های ممتازی برخوردار است، گفت: بخش عظیمی از این بذور به سایر استان‌ها صادر می‌شود تا آنها بتوانند متناسب با اقلیم و شرایط جغرافیایی از این بذور در تولید با کیفیت و بیشتر از گذشته استفاده کنند.

نیکشاد با اشاره به استحصال حدود 900 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان افزود: این محصولات با کیفیت در دو ماه گذشته از دشت اردبیل، نیر، نمین و سرعین به دست آمده است که بخش عظیمی از آنها نیز به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه سیب‌زمینی تولیدی این استان با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی از امتیازات و شاخصه‌های کمی و کیفی ممتازتری برخوردار است، گفت: دشت اردبیل از دیرباز کانون تولید سیب‌زمینی کشور است که امسال از افزایش سه درصدی در تولید این محصول برخوردار بودیم که امیدواریم همین روند را در سال‌های آینده پیگیری کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه حدود 250 هکتار اراضی کشاورزی امسال نسبت به پارسال به کشت این محصول اختصاص یافته است، افزود: با تلاش مسئولان امر بستر و زمینه خوبی برای صادرات سیب‌زمینی به کشورهای آسیای میانه، اطراف خلیج فارس و حتی سوریه فراهم شده است که امیدواریم تحقق آن را شاهد باشیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، بذر ، سیب ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.