سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

صدور تولیدات سرمه دوزی استان چهارمحال و بختیاری به كشورهای حوزه خلیج فارس

بیشتر تولیدات سرمه دوزی هنرمندان و فعالان بخش صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری به كشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر، از شهرستان كیار به عنوان قطب تولیدات سرمه دوزی استان یاد كرد و گفت: بخش زیادی از درآمد خانواده های این شهرستان، از طریق فعالیت در زمینه سرمه دوزی تاًمین می شود.

مهرداد رئیسی افزود: فعالیت گسترده و مستمر هنرمندان صنایع دستی شهرستان كیار در بخش صنایع دستی به ویژه در زمینه سرمه دوزی، باعث شده این هنر صنعت، نقش زیادی در اقتصاد خانواده های این شهرستان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری ایفا كند.

وی تصریح کرد: برای كاهش مشكلات هنرمندان صنایع دستی و فعالان رشته سرمه دوزی در شهرستان كیار، تعاونی سرمه دوزان تشكیل شده كه تمامی هنرمندان فعال در این زمینه عضو تعاونی هستند.

رئیسی گفت: با توجه به آموزش هایی كه از طریق معاونت صنایع دستی اداره كل صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری به هنرجویان ارائه شده، هنر سرمه دوزی در دیگر شهرستان های استان نیز گسترش یافته و توجه هنرمندان زیادی را به خود جلب كرده است.

رئیسی از بازاریابی به عنوان اصل اساسی در توسعه تولیدات این بخش یاد كرد و افزود: بازار فروش تولیدات سرمه دوزی استان مطلوب است و تولیدات هنرمندان بیشتر در استان های اصفهان و تهران فروخته می شود، یا شركت هنرمندان در نمایشگاه های خارج از كشور نمایش داده می شود و یا به كشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.