سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پیشرفت 40 درصدی پایانه مرزی ماهیرود

پایانه مرزی ماهیرود 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیر کل حمل و نقل پایانه های استان در نشست خبری پایانه ماهیرود گفت:این پایانه با مساحت 10 هکتار از سال 87 با اعتباری بالغ بر87 میلیارد ریال شروع به کار کرده و به لحاظ تامین مالی هیچ گونه مشکلی نداشته است و تاکنون با 40 درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است.

نصری افزود: در پایانه ماهیرود 920 هزار متر محوطه سازی شده و 2600 متر مربوط به سالن تجاری و 3200 متر سالن مسافربری خواهد بود و اکنون پیگیر گرفتن 10 هکتار دیگر از جهاد کشاورزی جهت طرح توسعه محوطه پایانه هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون روزانه 45 دستگاه کامیون وارد پایانه می شود افزود: پیش بینی می کنیم با افتتاح پایانه ماهیرود روزانه ترانزیت 500 دستگاه کالا و مسافر را داشته باشیم و کوتاه تر شدن مسیر ترانزیتی افغانستان به ایران از دیگر مزایای این طرح خواهد بود.

مدیر پایانه مرزی ماهیرود نیز تعداد تردد کامیونه را در 8 ماهه اول امسال 7724 دستگاه اعلام کرد و افزود: تناژ این کامیون ها 185787 تن کالا بوده است که نسبت به سال گذشته 40 درصد پیشرفت داشته است.

بابایی گفت: عمده کالاهای صادراتی مشتقات نفتی از جمله ترکیبات کربن، بنزین، گازوئیل، ضد یخ، قیر، مایع ظرفشویی ، کفش و کود شیمیایی بوده است./ب

برچسب ها: پیشرفت ، پایانه ، مرزی ، ماهیرود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.