سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف:

غرب مي خواهد با "آهن و خون" در كشورها دموکراسي برقرار کند

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه از موضع مسکو در خصوص نپيوستن به کشورهايي که خواهان برکناري بشار اسد رئيس جمهور سوريه از قدرت هستند دفاع و کشورهاي غربي را متهم کرد که مي کوشند با «آهن و خون» دموکراسي را در خارج پيش ببرند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ؛‌ لاوروف دو روز قبل از سفر ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به ترکيه که انتظار مي رود جنگ در سوريه موضوع اصلي گفتگوهاي وي با مقامات ترک باشد در نطقي شديداللحن در نشست شوراي سياست خارجي و دفاعي در مسکو گفت :روسيه از روي کينه ورزي با نفوذ غرب مخالفت نمي کند و قصد ندارد چوب لاي چرخ پروژه هاي تحت حمايت غرب قرار دهد. حقيقت فقط اين است که پيشبرد دموکراسي از ميان آهن و خون جواب نمي دهد و اين نکته در ماههاي اخير و يک سال و نيم گذشته روشن شده است.

وزير امور خارجه روسيه افزود :اين شيوه در بيشتر موارد نتيجه عکس مي دهد و به تقويت افراطيون و نيروهاي سرکوبگر مي انجامد و احتمال تغييرات دموکراتيک واقعي را کاهش مي دهد.مسکو معتقد است کشورهاي غربي و عربي شورشياني را که در صدد سرنگوني رژيم بشار اسد هستند تشويق مي کنند و اين در حالي است که آمريکا و اروپا مسکو را به حمايت از بشار اسد در خونريزي هاي 20 ماه گذشته در سوريه متهم مي کنند.

روسيه مي گويد کناره گيري اسد از قدرت را نمي توان از بيرون بر سوريه تحميل کرد. مسکو همچنين از اين ابراز نگراني کرده است که در سوريه و ديگر کشورهايي که از قيام هاي بهار عربي پيروي مي کنند افراطيون در موضع غالب قرار بگيرند و منطقه را بيش از پيش دچار بي ثباتي کنند.
گنادي گاتيلوف معاون وزير امور خارجه روسيه در ملاقاتي با فيصل مقداد معاون وزير امور خارجه سوريه گفت با افزايش شديد فعاليت هاي سازمان هاي تروريستي ، از جمله القاعده ، اوضاع سوريه وخيم تر شده است.گاتيلوف همچنين اين نگراني مسکو را تکرار کرد که کشمکش سوريه به روشني در حال تبديل شدن به کشمکشي ميان مذاهب است.

روسيه حمايت از بشار اسد را تکذيب کرده است اما مي گويد اجازه نخواهد داد آنچه سال گذشته در ليبي رخ داد در سوريه نيز تکرار شود.روسيه معتقد است ناتو از محدوده ماموريتي که شوراي امنيت سازمان ملل در ليبي براي محافظت از غيرنظاميان اين کشور تعيين کرده بود فراتر رفت و به شورشيان براي سرنگوني معمر قذافي ديکتاتور سابق ليبي کمک کرد.
برچسب ها: لاوروف ، خون ، اهن ، دموکراسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.