سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان خوزستان :

عقلانیت؛ ویژگی اشعار مذهبی پس از انقلاب اسلامی

شعر های آیینی پس از انقلاب اسلامی از ساده گویی و شعارزدگی فاصله گرفته و به سمت عقلانیت حركت كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه هنري؛  محمد شریفی شاعر و مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان خوزستان اشعار آیینی شاعران امروز كشورمان را متمایز با شاعران گذشته دانست و گفت: زمانی كه به اشعار شاعران جوان  كشورمان می نگریم می بینیم كه شعر ها در قالب های مختلف نیمایی، سپید، مثنوی، قصیده و ... بسیار متفاوتر تر از شاعران گذشته است و خوشبختانه شاعران جوان امروز با اصطلاحات جدید و فضای فكری ویژه امروز شعر می سرایند.
شریفی جایگاه شعر آیینی در كشور بویژه در استان خوزستان را بسیار خوب دانست و اظهار كرد: امروزه شعر آیینی  جایگاه بسیار ویژه ای دارد و در حال حاضر علاقه مندان بسیاری در این زمینه فعالیت دارند؛ در استان خوزستان چهره های مستعد زیادی در زمینه شعر آیینی كار می كنند و آثار قابل قبولی ارائه كرده اند.
شاعر مجموعه شعر «از شنبه تا دوشنبه های زمستانی» درخصوص برگزاری نخستین كنگره شعر آیینی شفق و آسیب شناسی این گونه كنگره ها و همایش های ادبی گفت: به نظر من یكی از آسیب های جدی كنگره ها و همایش های ادبی ما حضور طیف ثابت و مشخصی از شاعران در آن ها ست و دست اندركاران باید با اطلاع رسانی و تعامل بیشتر با هنرمندان جوان سعی كنند هنرمندان و آثار هنری با مضامین جدیدتری را در این همایش ها معرفی كنند.
مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان خوزستان فرایند ادبیات را فرایندی پایان نایذیر ذكر كرد و گفت: كار كردن در عرصه ادبیات نیازمند ذهن جوان و خلاق است و باید اجازه بدهیم كه شاعران و نویسندگان جوان نیز خودی نشان دهند و آثارشان در نشریات و محافل ادبی ظهور و بروز یابد.
شریفی مضامین شعرهای محمد حسین بهجتی شفق را بدیع و تازه خواند و گفت: یك اثر ادبی باید دارای مضامین بدیعی باشد و واژه ها یی كه در شعر بكار می رود باید الگو های تازه ای را به مخاطبان ارائه دهد و زمانی این تازه گی در اثری دیده شود آن اثر برجسته خواهد شد؛ به نظر من این تازه گی مضامین در آثار محمد حسین بهجتی شفق دیده می شود.
گفتني است؛ نخستین كنگره شعر آیینی شفق به همت حوزه هنری 20 و 21 آذر ماه در تهران و قم برگزار می شود./ص

برچسب ها: حوزه ، هنری ، اشعار ، انقلابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.