به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، طول خطوط ویژه دوچرخه در پایتخت به 283 کیلومتر می رسد، گفت: افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه سواری تهران تا 600 کیلومتر از اهداف بلند مدت مدیریت شهری به شمار می آید، ضمن اینکه تنها در 2 سال اخیر 191 کیلومتر خط ویژه دوچرخه سواری در پایتخت احداث شده است.
مسعود رنجبریان با بیان مشکلات اساسی کلان شهر در حوزه حمل و نقل شهری، افزود: چالش ترافیک و آثار آن که بیشتر از طریق کاهش جا به جایی ها، محدودیت دسترسی ها و افزایش آلودگی های محیطی بروز می کند، از جمله مسائل و مشکلات شهرهای بزرگ محسوب می شود.
وی تشدید تقاضا برای سفر، افزایش سطح انتظارات در زندگی شهری، گرایش به مالکیت و استفاده از خودروی شخصی را از جمله عوامل تشدید ترافیک برشمرد و اظهار داشت: در چنین شرایطی که سیستم حمل و نقل غیر موتوری می تواند راهکار مناسبی برای رهایی از مشکلات ترافیک باشد، مدیریت شهری تهران با اعمال سیاست های مدیریت تقاضای سند از یک سو و عرضه خدمات مکمل از سوی دیگر، در خصوص گسترش انواع جا به جایی های غیرموتوری و تنوع به این جا به جایی ها اقدام می کند.
مدیر کل برنامه ریزی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر 124 خانه دوچرخه با بیش از 2 هزار دستگاه دوچرخه در پایتخت ایجاد شده و پیش بینی می شود گسترش این مراکز و افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، تاثیر بسیاری بر افزایش شادابی عمومی در شهر و نیز بهبود سلامتی روحی و جسمی فردی شهروندان بر جای بگذارد./ز