سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

ايجاد زمينه ابتلا به تب روماتيسمي با درمان نكردن سرما خوردگي

درمان نكردن سرما خوردگي زمينه ابتلا به تب روماتيسمي را فراهم مي كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، پزشك شبكه بهداشت و درمان شهرستان شيروان با بیان این مطلب گفت:آغاز فصل سرما بيماري هاي باكتريايي و ويروسي نظير سرماخوردگي و آنفولانزا شيوع بالايي پيدا مي كند و با وجود آن كه اين نوع بيماري ها به ظاهر ساده به نظر مي رسد اما در اثر جدي نگرفتن و درمان نشدن به موقع، ممكن است زمينه ابتلا به بيماري هاي مختلف، عفونت ها و تضعيف سيستم ايمني بدن فراهم شود.

مهین کوشا افزود:سرماخوردگي كه به طور معمول با علايمي نظير آبريزش، گلودرد (پس از 2 تا 3 روز) و قرمزي چشم بروز مي كند ،اغلب ويروسي است و با خوردن مايعات گرم و استراحت در منزل بهترمي شود.

وي نسبت به مصرف خودسرانه آنتي بيوتيك هادرهنگام سرماخوردگي ساده هشدارداده و تصريح مي كند:مصرف آنتي بيوتيك ها نه تنها در درمان سرماخوردگي ويروسي اثري ندارد بلكه بدن را نسبت به اين نوع داروها مقاوم تر و دوره بيماري را طولاني تر مي كند.

وي خاطرنشان کرد:اهميت ندادن و درمان نكردن سرماخوردگي زمينه ابتلا به آلرژي و بيماري هاي مختلفي نظير تب روماتيسمي را فراهم مي كند بنابراين مراجعه به پزشك و درمان زود هنگام براي پيشگيري از بيماري هاي مختلف ضروري به نظر مي رسد.

وي خوردن مايعات فراوان را در دفع ويروس ها موثر دانست و افزود:مصرف پياز،ميوه و سبزي هاي تازه و سرشار از ويتامين C ،شير ولرم و مايعات گرم و سوپ و هم چنين استراحت كافي در درمان زود هنگام سرماخوردگي تاثير به سزايي دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.