سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشت پرده نقش لابی صهیونیستی در اعمال دور جديد تحريم‌ها عليه ايران

تحليلگر روزنامه الاخبار چاپ بيروت در گفتگو با پرس تي وي تاکيد کرد هدف از تصويب تحريمهاي جديد آمريکا عليه ايران راضي کردن لابي اسرائيلي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "عمر نشابي" درباره تحريمهاي جديد آمريکا عليه ايران بويژه رسانه هاي ايران گفت کساني در کنگره آمريکا تحريمهاي جديد عليه ايران را تنظيم و پيشنهاد کرده اند که ارتباط نزديک با لابي اسرائيلي آيپک دارند و براي پيشبرد اهداف اين لابي مبالغ هنگفتي از اين لابي پول مي گيرند.

"تحريمهاي جديد را "مارک کرک" و "رابرت منندز" دو سناتور آمريکا پيشنهاد کرده اند. "مارک کرک" بين سالهاي 2000 و 2010 بيش از يک ميليون دلار از آيپک پول دريافت کرده است.

"رابرت منندز" در اظهاراتي که مارس امسال داشت، حرفهايي زد که بيشتر بوي تئوري توطئه مي داد. او گفت که موشکهاي شهاب ايران مي تواند شهرهاي اروپا را هدف قرار دهد و امنيت مردم را در اين قاره به خطر بيندازد از اين رو از دولت آمريکا خواست تا مداخله و از هم پيمانان خود در ناتو دفاع کند."

"بنابراين کاملا روشن است که هدف اين دو سناتور راضي کردن اسرائيل است و اسرائيل هم پس از آنکه به اين نتيجه رسيد اقدام نظامي عليه ايران بسيار دشوار است، دائما تلاش مي کند از طريق آمريکا ايران را تحت فشار قرار دهد."

"آنها نمي خواهند مردم در غرب از حقايق و واقعيتها آگاه شوند و نمي خواهند مردم در غرب بدانند که فعاليت هسته اي ايران صرفا صلح آميز است. بعلاوه هيچ گزارشي از آژانس بين المللي انرژي اتمي وجود ندارد که صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران را رد کرده باشد. بنابراين مي بينيم بسياري از قانونگذاران در آمريکا و حتي بسياري از اعضاي دولت اوباما رئيس جمهور آمريکا و خود او ارتباط نزديک با لابيهاي اسرائيلي بويژه ايپک دارند. "

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.