سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح یک پایگاه نظامی جدید ناتو در ازمير ترکيه

ناتو همزمان با برنامه‌ريزي براي استقرار موشک‌هاي پاتريوت در مرز ترکيه و سوريه يک پايگاه نظامي جديد در استان ازمير در غرب ترکيه افتتاح کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، فرماندهي نيروهاي زميني ناتو به عنوان پايگاهي براي اجراي عمليات‌هاي زميني فعاليت مي‌کند که پس از بازرسي، ارزيابي، آمادگي و استاندارد سازي نيروهاي زميني ناتو دستور اجراي آن از سوي اين ائتلاف صادر مي‌شود.
 
درياسالار جيمز استاوريديس، فرمانده ارشد نيروهاي ناتو در مراسم افتتاح اين پايگاه نظامي تصريح کرد: ناتو از زمان عضويت ترکيه در همه مراحل به اين کشور اعتماد کرده است. به همين نحو ترکيه هم همواره مي‌تواند به ناتو اعتماد کند.
 
ژنرال فردريک بن هادجز، فرمانده نيروهاي زميني ناتو در سخناني درباره استقرار موشک‌هاي پاتريوت در جنوب ترکيه ادعا کرد اين اقدام با هدف ايجاد يک منطقه پرواز ممنوع يا حمله صورت نمي‌گيرد.
 
وي افزود: تيم ارزيابي متشکل از مقام‌هايي از امريکا، آلمان، هلند و ناتو در کم‌تر از يک هفته پس از درخواست ترکيه منصوب شد. پيش بيني مي‌کنم اين تيم ارزيابي کار خود را در چند روز به پايان برساند. اگر با استقرار موشک‌هاي پاتريوت موافقت شود اين اقدام براي حفاظت از مردم ترکيه صورت خواهد گرفت.
 
ترکيه ۲۱ نوامبر از شرکاي خود در ناتو خواست به منظور حفاظت از مرز اين کشور با سوريه موشک‌هاي پاتريوت زمين به هوا را در اين منطقه مستقر کنند. آندرس فوگ راسموسن، دبيرکل ناتو اعلام کرد ناتو بي‌درنگ به درخواست ترکيه رسيدگي مي‌کند.
 
اوآنا لونگسکو، سخنگوي ناتو تصريح کرد: پيش‌بيني مي‌کنم در صورت اتخاذ اين تصميم چند هفته طول مي‌کشد تا اين موشک‌ها مستقر شوند و نه چند ماه.
 
لوگنسکو افزود: فرماندهي عملياتي اين سامانه موشکي در پايگاه نيروي هوايي رامشتاين در آلمان مستقر خواهد شد.
 
هيات اعزامي ناتو به منظور تعيين محل‌هاي احتمالي استقرار اين سامانه موشکي به استان سنليورفا در جنوب شرق ترکيه سفر کرد.
 
دمشق ۲۳ نوامبر طرح آنکارا در زمينه استقرار موشک‌هاي پاتريوت در امتداد مرز خود با سوريه را محکوم کرد و آن را اقدام تحريک‌آميز ديگري از سوي دولت رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه خواند.
برچسب ها: ازمیر ، ترکیه ، ناتو ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.