سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عريقات: فلسطين به نقشه جغرافيايي برگشت/قواعد بازي با رژيم‌صهيونيستي عوض شده است

صائب عريقات عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين (ساف) اعلام کرد قواعد بازي با رژيم صهيونيستي در مقايسه با گذشته بسيار تغيير کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اکي، صائب عريقات اعلام کرد اتفاقي که در سازمان ملل رخ داد و  جايگاه فلسطين به عنوان عضو ناظر در اين سازمان ارتقا پيدا کرد، در واقع سرآغاز يک راه طولاني و دشوار است.

عريقات تاکيد کرد با اين شرايط فلسطين هم اکنون به نقشه جغرافيايي برگشته است.
عريقات گفت:‌ ما هم اکنون در مسير درستي  براي تشکيل کشور فلسطين در مرزهاي سال 1967 با مرکزيت شرق بيت المقدس و بازگشت به نقشه جغرافيايي به عنوان کشور مستقل و داراي حاکميت هستيم
عضو کميته اجرايي ساف اعلام کرد به طور طبيعي قواعد بازي با رژيم صهيونيستي تغيير خواهد کرد و اعضاي سازمان ملل بايد به مسئوليت هاي سياسي، اقتصادي و قانوني خود در قبال فلسطيني ها عمل کنند و در عين حال تل آويو هم بايد بداند که هر گونه مذاکره با فلسطين بايد بر اساس قطعنامه اي باشد که در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تصويب رسيده است.
صائب عريقات در ادامه تصريح کرد رژيم صهيونيستي بايد ساخت شهرکهاي غير قانوني را در اراضي فلسطين  متوقف کند زيرا ادامه شهرک سازي علاوه بر مخالفت با قوانين بين المللي  نوعي  جنايت جنگي بشمار مي رود.
عريقات گفت: در هر ابتکاري براي از سرگيري گفتگوهاي صلح با اسرائيل  بايد به مسئله عقب نشيني کامل اسرائيل به مرزهاي چهار ژوئن سال 1967 تاکيد  شود.
عضو کميته اجراي ساف  افزود فلسطين هم اکنون از حق عضويت در همه نهادهاي وابسته به سازمان ملل و ديگر سازمانهاي بين المللي برخوردار است و در نتيجه مي تواند گفت که قواعد بازي در مقايسه با گذشته فرق کرده است .
برچسب ها: عریقات ، فلسطین ، نقشه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.