سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تهران برگزار مي شود؛

نوزدهمين همايش ملي بيمه و توسعه

با هدف معرفي فعاليت هاي صنعت بيمه و استفاده از نظرات بيش از 1600 نفر از مدعوين همايش بيمه و توسعه با حضور مسئولان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اسکويي معاون پشتيباني پژوهشکده بيمه و دبير همايش ملي بيمه و توسعه با بيان اين مطلب گفت: در اين همايش 25 شرکت بيمه ايران مشارکت فعال خواهند داشت و 15 درصد از شرکت کنندگان داراي مدارک بيمه اي هستند ضمن آنکه غرفه هاي مختلفي از طرف شرکت هاي بيمه در حاشيه اين همايش برگزار مي شود.

وي تصريح کرد: در بخش مهمانان خارجي چند نفر از مديران ارشد بيمه اي از کشور هندوستان در کنار شخصيت هاي بازرگاني از کشورهاي آسيايي در اين همايش شرکت دارند که به ايراد مقالات و سخنراني مي پردازند.

در ادامه اين نشست، دقيقي معاون پژوهشي پژوهشکده بيمه نيز با بيان اينکه در  اين همايش يک روزه مراسم رونمايي از اولين دانش نامه بيمه که نزديک به 1500 صفحه است انجام خواهد شد.

دقيقي تصريح کرد: در بخش مهمانان خارجي همه مهمانان دعوت شده به اين همايش از طرف فدراسيون بيمه گران آسيا و آفريقا يعني اتحاديه فير در اين همايش حضور دارند.

وي گفت: به طور کلي مقالات ارسال شده به اين همايش در دو سطح داوري شده است و از مجموع 119 مقاله ارسال شده 53 مقاله استانداردهاي لازم را براي ارايه در اين همايش نداشته اند در نهايت در روز همايش ارايه خواهد شد و 36 مقاله در بخش هاي مختلف قرائت مي شود.

در پايان اين نشست خبري ، مهدوي رئيس پژوهشکده بيمه نيز با بيان اينکه درجه توسعه يافتگي ما در صنعت بيمه نسبت به درجه توسعه يافتگي اقتصاد کشورمان در جهان بسيار عقب تر است تصريح کرد: در يک سال گذشته فعاليت هاي خوبي در حوزه پژوهشکده انجام شده به طور مثال در زمينه چاپ کتاب سال گذشته روند خوبي طي شده که اميدواريم اين روند در سالجاري همچنان ادامه داشته باشد.

وي افزود: تعداد کتاب هاي چاپ شده در سال 86 صفر بوده، در سال 87، هفت کتاب و در سال 88 ، 14 کتاب و در سال 89 ، 8 کتاب و در سال 90، 24 کتاب در زمينه بخش هاي مختلف بيمه از سوي پژوهشکده بيمه منتشر شده که برنامه اين پژوهشکده در سالجاري افزايش انتشار کتاب در بخش هاي مختلف بيمه به منظور معرفي صنعت بيمه به مردم است.

وي در خصوص طرح هاي پژوهشي عنوان کرد: پژوهشکده بيمه تاکنون 137 هزار نفر ساعت آموزش براي ارزيابان خسارت در کنار برگزاري اولين دوره علوم اکچوآلي را داشته است.

وي عنوان کرد: بحث طرح رتبه بندي شرکت هاي بيمه در قالب 25 طرح در نظر گرفته شده که اين کار از سوي پژوهشکده بيمه به مرحله اجرا گذاشته شده و از سال گذشته ما پيگير اجرايي شدن آن هستيم.

همچنين از سال گذشته پژوهشکده بيمه پيگير تأسيس انجمن هاي علمي بيمه است که در صورت تصويب آن از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آينده اي نزديک ما شاهد راه اندازي انجمن هاي علمي بيمه و انجمن فني محاسبه بيمه در کشور خواهيم بود./عب
برچسب ها: همایش ، بیمه ، توسعه ، پژوهشکده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.