سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شكايت عليه دولت محلي انگليس در خصوص گوشت حلال

يك مسجد در انگلستان عليه دولت انگليس به اتهام ارائه غذاي با گوشت غير حلال به كودكان مسلمان به دادگاه شكايت كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، شوراي مساجد لنكشاير اعلام داشته كه مقامات دولتي انگلستان گوشت هايي را در ميان دانش آموزان مسلمان توزيع كرده است كه حلال نيستند و طبق قانون اسلام نبايستي از آنها استفاده نمود. 
اين شورا در نامه اي به والدين دانش آموزان مسلمان نوشته بود كه عرضه كننده گوشت حلالي مطابق با ضوابط اسلامي براي اين دانش آموزان وجود نداشته است. 
آنان همچنين از والدين اين دانش آموزان خواسته اند كه از خوردن گوشت غير حلال توسط كودكان شان جلوگيري كنند. نهادهاي مسلمان پيش از اين نيز از مقامات محلي انگليس براي رفتار ناعادلانه شان در مورد جامعه مسلمانان آن كشور و دانش اموزان مسلمان انتقاد كرده بودند. 
در اين ميان "جئوف درايور" رئيس شوراي لنكشاير ادعاي مسجد را نامعتبر دانسته و مدعي شده كه گوشتي كه به دانش آموزان مسلمان ارائه شده است طبق ضوابط اسلامي بوده است. 
اين نخستين باري نيست كه بر سر گوشت حلال در انگلستان جنجال بوجود آمده است.
پيش از اين نيز در مقاله اي كه از سوي يك پاكستاني در 26 نوامبر به چاپ رسيده بود ادعا شده بود كه در مدرسه اي ناشناس در بيرمنگام به دانش آموزان غذاي با گوشت غير حلال داده اند. پيش از اين نيز جمعي از دانش آموختگان مسلمان انگلستان رستوران هاي زنجيره اي "كي اف سي" را متهم كرده بودند كه به دروغ مدعي شده اند كه غذاي شان با گوشت حلال طبخ مي شود. 

برچسب ها: گوشت ، حلال ، انگلیس ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.