سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

شکست اسرائیل موجب ارتقای توان استراتژیک ایران شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شکست اسرائیل در جنگ 8 روزه غزه موقعیت استراتژیک آمریکا در منطقه و جهان را تهدید کرده و موجب افزایش توان استراتژیک ایران در منطقه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه جواد جهانگیرزاده در یادواره شهدای منطقه گلباد ارومیه که با حضور جمعی از مسئولان و مردم در مسجد سیدالشهدا (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شکست مفتضحانه اسرائیل در مقابل مردم غزه اظهار داشت: تجهیزات دست‌ساخته مردم غزه در برابر نیروی پوشالی آمریکا و اسرائیل برتری کامل خود را نشان داد و این امر نشانگر پیروزی نهایی اسلام در برابر کفر و ناتوانی دشمنان در مقابله با مسلمانان است.

وی افزود: حضور موشک‌های ایرانی در مناطق مختلف فلسطین و به‌ویژه در مقابله با اسرائیل و آمریکا تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه همراهی ایران با بیداری‌های اسلامی در جهان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: اسرائیل خیال خام توسعه شهرک‌های خود در میان کشورهای اسلامی را در سر می‌پروراند اما باید این نکته را به یاد داشته باشد که بر اساس تعالیم دینی دست خدا بالاترین دست‌ها است و هیچگاه توان ایستادن در برابر این قدرت را نخواهد داشت.

وی سخنان رهبری در مورد قضیه فلسطین و جنبش‌های بیداری اسلامی در مناطق مختلف را فصل‌الخطاب تمام ملل مسلمان دانست و عنوان کرد: سخنان رهبر انقلاب اسلامی به طور کاملاً شفاف و صریح بیان شده و به این ترتیب هیچگونه جای سؤال و شبهه در زمینه جایگاه ایران در بیداری‌های اسلامی وجود ندارد.

جهانگیرزاده در ادامه موضوع فلسطین را صحنه هماوردی ایران و آمریکا معرفی کرد و گفت: همراهی ایران اسلامی با مردم بی‌دفاع غزه و همچنین یاری اسرائیل توسط آمریکا صحنه هماوردی ایران و آمریکا را به تصویر کشانده که با یاری خداوند متعال تا امروز در این صحنه سربلند و موفق بوده‌ایم.

وی دولت‌های غربی را شکست‌خورده اصلی جنگ اسرائیل و غزه دانست و خاطر نشان کرد: همراهی کشورهای مختلف غربی با اسرائیل و شکست این رژیم در برابر گروه‌های مردمی غزه نشانگر استیصال غرب در مواجهه با دولت‌های اسلامی است.

جهانگیرزاده تغییر رفتار برخی کشورها در مقابله با ایران را نشأت گرفته از فرهنگ عاشورایی ملت دانست و اظهار داشت: قیام اباعبدالله (ع) رفتار تمام مسلمانان در مقابله با کفر و ظلم را نشان داده و به همین دلیل مردم ایران اسلامی نیز در برابر تمام حکومت‌های فاسق و زورگو حرکت جهادی خود را نشان داده و به این ترتیب تمام توطئه‌های فاسق را به نابودی کشانده‌اند.

جهانگیرزاده در بخشی از سخنان خود شهدای ایران اسلامی را راهنمای تمام ملل آزاده معرفی کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی هر کدام از مردم که در راه خدا و به خاطر کسب آرامش و امنیت مردم جان خود را فدا کنند در زمره شهدا قرار می‌گیرند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از توانمندی‌های شهدا در بخش‌های مختلف گفت: زندگانی شهدا در تمام زمینه‌ها دارای ابعاد شخصیتی و مهم است که مردم و مسئولان می‌توانند با استفاده از این توانمندی‌ها آینده نظام و حکومت اسلامی را رقم زنند./س

برچسب ها: ایران ، شکست ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.