سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ارمنستان بازار خوبی برای صدور محصولات لبنی آذربایجان شرقی است

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی گفت: برای ورود محصولات تولیدی شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به بازارهای مصرف ارمنستان آمادگی کامل داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، براتی گودرزی در حاشیه دیدار آشوت قاهرامانیان استاندار آرماویر ارمنستان و علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع شیر پگاه اظهار داشت: برای ورود محصولات تولیدی شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به بازارهای مصرف ارمنستان آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به این مطلب که این شرکت در حال حاضر با کسب گواهی های تولید برتر جهانی جزو واحدهای ممتاز کشوری محسوب می شود ، گفت: آزمایشگاه تخصصی و نیز واحدهای فنی و تحقیقی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی شرایط ویژه ای را برای تعریف خطوط جدید تولید و عرضه انواع محصولات باکیفیت لبنی فراهم نموده است.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی همچنین با اعلام این مطلب یادآور شد : تأمین سلامت کیفی محصولات تولیدی در شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در اولویت کاری می باشد و در این رابطه سعی بر آن است که با ارتقای جایگاه حقیقی محصولات تولیدی گامهای بزرگی در امر صادرات و ارزی آوری برای ایران اسلامی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در این کارخانه از 11 تن شیر ، معادل یک تن پودر شیر تولید می شود گفت : علاوه بر شیر خشک از 22 کیلو آب پنیر تولید شده در شیر پگاه آذربایجان شرقی ، یک کیلو پودر آب پنیر که در صنایع غذایی کاربرد فراوان دارد تولید می شود.

براتی گودرزی با اشاره به اینکه آب پنیر بعنوان مازاد کارخانجات پنیرسازی با دارابودن6درصد ماده خشک یکی از با ارزشترین محصولات جانبی صنایع لبنی می باشد که با تکنولوژی های موجود نظیر خشک کردن و تکنیک های دیگر محصولات متفاوتی از آن تهیه می شود گفت : پودر آب پنیر دارای کاربرد خاص در صنایع مختلف بوده و در فراورده های حجیم شده غلات ، برای غنی کردن فراورده های آردی مانند ماکارونی ، انواع نان ، بیسکوئیت ، کیک و کلوچه و نیز امولسیون کردن چربی در فرآورده های گوشتی بکار گرفته می شود.

گفتنی است: اين کارخانه روزانه 250 تن شير خام دريافت و با ارائه 35 رقم انواع محصولات فرآوري شده از طريق اين شرکت در اختيار مصرف کنندگان داخلي و خارجي در کشورهاي اروپايي ، عراق ، پاکستان و ترکمنستان قرار مي گيرد./ب

 

برچسب ها: ارمنستان ، محصولات ، لبنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.