سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی خبر داد

بررسي طرح اصلاح نحوه انتخاب هیئت‌رئیسه موقت و دائم در كميسيون

نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: اخیرا طرحی از سوی نمایندگان به کمیسیون ارجاع شده که مربوط به تشکیل هیئت‌رئیسه موقت و دائم در ابتدای مجلس است.

سید احمدرضا دستغیب  نماينده شيراز در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح‌های ارجاعی از سوی نمایندگان به این کمیسیون گفت: برخي از پيشنهاد نمايندگان براي اصلاح آئين‌نامه اعلام وصول شده و در حال طي مراحل قانوني براي طرح در صحن است.

وي با اشاره به اينكه چندین طرح از ابتدای مجلس نهم تا كنون به کمیسیون ارجاع شده که بعضی از آنها هم مورد بررسی قرار گرفته است، تصريح كرد: اخیرا طرحی از سوی نمایندگان به کمیسیون ارجاع شده که مربوط به تشکیل هیئت‌رئیسه موقت و دائم در ابتدای مجلس است.

نایب‌رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان كرد: نمایندگان در اين طرح خواسته‌اند تا دو روز قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه موقت و دائم کاندیداها خود را معرفی و سوابقشان را منتشر کنند تا كانديداها در صحن علنی از ميان اين افراد انتخاب شوند.

گفتني است؛‌پيش از اين نحوه بررسی اعتبارنامه‌ها در اين كميسيون بررسي شد و مقرر گرديد ضمن ارائه مستندات در اعتراض به اعتبارنامه يك نماينده، حداقل 10 نفر از نمایندگان نیز اعتراض‌نامه وی را امضاء کرده باشند.

انتهای پیام/ب2

برچسب ها: مجلس ، تدوین ، کمیسیون ، انتخاب ، هیئت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.