سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيکاري در منطقه يورو رکورد زد

میزان بیکاری در منطقه یورو در ماه اکتبر رکورد جدیدی به ثبت رساند و به بالاترین سطح خود از سال 1995 رسید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، در ماه اکتبر 18 میلیون و 700 هزار نفر در منطقه یورو بیکار بودند که این معادل 11.7 درصد جمعیت فعال است.  
این رقم یک ماه قبل از آن، برابر با 11.6 درصد بود و طی یک ماه اخير، 173 هزار نفر به تعداد بیکاران اروپایی افزوده شده است. همچنين؛ در طول یک سال گذشته، وخامت بازار کار قابل توجه بوده است، چرا که از اواخر سال 2011، 2 میلیون و 200 هزار نفر به فهرست افراد بیکار در منطقه یورو، افزوده شده اند.
گفتني است؛ اسپانیا با 26.2 دهم درصد، 25.4 و پرتغال با 16.3 درصد بیشترین میزان بیکاری را در منطقه یورو دارند.
شايان ذکر است؛ میزان بیکاری در ایتالیا نیز به 11.3 درصد و در فرانسه به 10.7 درصد جمعیت فعال می رسد  و یونان و اسپانیا بیشترین افزایش میزان بیکاری سالانه را در اروپا به ثبت رسانده اند.
شايان ذکر است؛ در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بر میزان بیکاری افزوده شده است ، چرا که میزان بیکاری در این ناحیه به 10.7 درصد می رسد که این رقم در ماه سپتامبر برابر با 10.6 درصد گزارش شده بود.  
در سی و یکم اکتبر سال 2010، میزان بیکاری در ناحیه یورو به 10.1 درصد می رسید که امروز این رقم برابر با 11.7 درصد است.  
در منطقه پولی یورو، جوانان بیش از سایر گروههای سنی با بیکاری مواجه اند؛ چرا که 23.9 درصد از جوانان گروه سنی بين 16 تا 25 ساله بیکار به شمار می روند.  
همچنين؛ ارقام مرتبط با بیکاری جوانان در کل اتحادیه اروپا نیز بهتر از اين نیست، چرا که 23.4 درصد از جوانان را شامل می شود.
خاطرنشان مي شود؛ 57 درصد از جوانان یونانی و 56 درصد از جوانان اسپانیایی، با معضل بیکاری مواجه شده اند، البته این ارقام سالمندان و بیکاران طولانی مدت را در بر نمی گیرد.
برچسب ها: میزان ، بیکاری ، یورو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.