سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

شمار مراكز ترك اعتیاد در سیستان و بلوچستان از نرم كشوری پایین تر است

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده شمار مراكز و كمپ های ترك اعتیاد در سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استانها بسیار كم و از نرم كشوری پایین تر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خرنگاران زاهدان، بابك دین‌پرست در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگاران در زاهدان، شمار مراكز ترك اعتیاد در سیستان و بلوچستان را هفت مركز ذكر كرد و افزود: این تعداد به مراتب از نرم كشوری كمتر است.

وی بیان كرد: سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با دو كشور تولید كننده عمده موادمخدر دنیا در معرض خطر قرار دارد و باید خدمات مقابله ای و پیشگیری از اعتیاد در این استان بیشتر از سایر نقاط كشور باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر سرمایه گذاریهای كلانی انجام داده و به تنهایی سد محكمی در مقابل قاچاقچیان و سوداگران مرگ ایجاد كرده است.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركتهای مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر كشور گفت: با این وجود باید دستگاه‌های دست اندركار مبارزه با مواد مخدر، باندهای بزرگ توزیع موادمخدر را در این استان شناسایی و منهدم كنند.

وی افزود: معاونت كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، سه ماموریت مشخص در بخش فرهنگی و پیشگیری،درمان و حمایت و مشاركت‌های مردمی دارد.

دین پرست بیان كرد: در زمینه فرهنگی و پیشگیری برای دومین سال سند پیشگیری از اعتیاد در حال اجرا است و بر طبق پیش‌بین‌های انجام شده، مقرر است در سال پنجم، 40 درصد افراد جامعه زیر پوشش این سند قرار گیرند.

وی اظهار كرد: برای اجرای این سند در سیستان و بلوچستان نیز مقرر شد اعتبارات مورد نیاز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین شود./س

برچسب ها: نشست ، شورای ، هماهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.