سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آغاز آبیاری تحت فشار در شوشتر

مدیر جهادکشاورزی شوشتر گفت: عملیات اجرایی طرح سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 500 هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ نادر پور رکنی اظهار کرد: عملیات اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار در روستای پیرگاری و نور علی از توابع شهرستان در سطح 500 هکتار آغاز شد.
وی اعتبار اجرای این طرح را 30 میلیارد ریال ذکر کرد و افزایش راندمان آبیاری، افزایش تراکم الگوی کشت، افزایش محصولات کشاورزی، بهبود سطح معیشتی، کاهش هزینه آب و نیروی انسانی و جلوگیری از رویش علف هرز را از اهداف و مزایای طرح فوق ذکر کرد.

وی افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد و 543 میلیون ریال برای خرید هشت هزار و 513 متر لوله پلی اتیلن اختصاص داده شد که در قالب طرح انتقال آب برای آبیاری مزارع کشاورزی بین کشاورزان واجد شرایط توزیع شده است.
 
طرح محوری گندم و جو آبی در دشت آزادگان
 همچنین مدیر جهادکشاورزی شهرستان دشت آزادگان گفت: افزون بر 45 هزار هکتار از اراضی دشت آزادگان در قالب طرح محوری گندم و جو آبی به زیر کشت رفت.

مهدی صیاحی با بیان اینکه پیش بینی می شود این سطح به 50 هزار هکتار افزایش یابد، افزود: افزون بر 67 هزار کیسه انواع کود فسفاته و ازته بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.

وی افزود: در پی بارندگی های اخیر 200 هکتار اراضی زیر کشت شلتوک که در حال برداشت بود دچار خسارت گردید./ع
برچسب ها: آغاز ، آبیاری ، شوشتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.