سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت زندگی ساده و اصیل ایرانی در «یه تیکه زمین»

قصه سریال "یه تیکه زمین "روایت سنتهای ارزشمند ، زندگی های ساده و اصیل ایرانی و مباحث اخلاقی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما،  مسعود عسگری، مدیر تولید سریال یه تیکه زمین با بیان این مطلب گفت : در انتخاب قصه به دنبال حادثه پردازیهای عجیب وغریب نبودیم، موضوع سریال « یه تیکه زمین» به ماه محرم مرتبط است و از آنجا که قیام عاشورا خاستگاهی اخلاقی دارد می توان گفت اخلاق و انسانیت محور اصلی این مجموعه  تلویزیونی است.
این مجموعه مباحث اخلاقی خصوصا حق الناس را در کنار مسائل مرتبط با آزادگی و دینداری مورد تاکید قرارداده است.
وی افزود: نوع نگاه فیلمنامه و عوامل برنامه ساز و  از همه مهمتر دیدگاه انسانی جاری در این سریال  مباحث آموزشی، تربیتی و اخلاقی را به مخاطب القا می کند.
عسگری با بیان این که آداب و سنن قدیمی ایران که از مباحث اخلاقی – انسانی ریشه گرفته است، امروزه در معرض فراموشی قرار دارند، افزود: در این سریال قصد داریم بانمایش  زندگی های سنتی و تاکید بر ارزشهای آداب و سنن ارزشمند کهن ایرانی تلنگری بر جامعه بزنیم.

*« یه تیکه زمین » ویترین چشم نوازی دارد
این مدیر تولید درباره انتخاب عوامل سریال گفت: ویترین کار بسیار برای ما اهمیت داشت و خوشبختانه موفق شدیم تیم بسیار خاص و قابل اعتمادی را برای تولید این مجموعه تلویزیونی دور هم جمع کنیم.
عسگری  با بیان این که محمد علی اسلامی تهیه کننده بسیار موفقی است تصریح کرد: اسلامی کارهای تاثیر گذاری مانند زیر تیغ را در کارنامه دارد، علاوه بر این در این سریال ازحضور بازیگران به نام و توانمند کشور نیز استفاده شده است و تصور میکنم علی رغم مشکلات و دشواری های بسیاری که در جریان ضبط سریال گریبانگیر  عوامل شد، کار موفقی را تقدیم مردم خواهیم کرد.
وی گفت:  در کل باید گفت برای تولید این سریال از عوامل موفق و آشنا با این نوع فیلمسازی استفاده شده و ویترین « یه تیکه زمین» چشم نواز است و مخاطب را وارد عمق سریال خواهد کرد.
*مخاطب را پای جعبه جادو  نگه می داریم
عسگری گفت: از نگرش عوامل برنامه ریز گرفته تا تجربه خوب و همدلی و همکاری عوامل تولید ، صحنه ، صدا و بازیگران  اتفاق ویژه ای را شکل داده و موفق شدیم کاری مخاطب پسند و ارزشمند برای پخش در ماه محرم آماده کنیم؛ کاری که مخاطب را پای جعبه جادو نگاه می دارد.
این مدیر تولید تصریح کرد: علیرغم شرایط دشوار تصویربرداری در لوکیشنهای متعدد و زمان کم ، همکاری عوامل تولید و تدارکات همگام با عوامل برنامه ریزی و کارگردان سبب شد که کار به موقع روی آنتن برود.
عسگری ادامه داد: ساخت این سریال مناسبتی که برای پخش در ماه محرم ساخته شده است، از مهر امسال آغازشد و بر اساس وعده ای که به مردم دادیم فردا (11 آذر) روی آنتن شبکه دو میرود.
وی افزود: تعدد لوکیشنها و تقارن فیلم برداری با ایام محرم و البته زمان بسیار محدود کار پروژه را با دشواری های بسیار روبه رو کرد اما خوشبختانه با همکاری و صبوری ویژه عوامل و  همراهی مردم  امید داریم کاری که از تلویزیون پخش می شود مورد انتظار ما و البته مورد علاقه مخاطبان باشد.

*پایان جریان «یه تیکه زمین » در کلانتری تهرانپارس
این مدیر تولید با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی کار تصویربرداری این سریال   یک هفته دیگر ادامه دارد، تصریح کرد:  کار تصویر برداری دو لوکیشن کلانتری و بیمارستان  در زمان پخش سریال انجام میگیرد.
 وی گفت: در حال حاضر  7 قسمت سریال آماده پخش است و  کار تدوین ، صداگذاری وموسیقی دیگر قسمتها نیز به طور همزمان با فیلمبرداری انجام میگیرد.
عسگری افزود: لوکیشن بیمارستان در بلوار کشاورز و کلانتری در تهرانپارس قراردارد  و در لوکیشن کلانتری بیشتر بازیگران سریال مانند داریوش ارجمند، رویاتیموریان، شراره دولت آبادی، کوروش تهامی، حمید ابراهیمی و دیگر بازیگران به ایفای نقش می پردازند./ي2
برچسب ها: شبکه دو ، سریال ، یکه ، تکه زمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.