سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان در فقر اول نیست / رفع محرومیت خوزستان با استفاده از بخش صنعت

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خوزستان در میان استان‌های کشور در رتبه نخست داشتن تعداد فقیر قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ علی‌محمد ذوالفقاری اظهار داشت: از کار افتادگی، بیماری سرپرست خانوار و زندان بودن سرپرست خانوار و ... از مهم‌ترین مشکلات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است.

وی افزود: از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد، 270 هزار نفر یتیم، حدود یک و نیم میلیون سالمند و بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار هستند که در یک میلیون و 700 هزار خانوار معادل چهار میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی درباره خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این خدمات با نیاز مددجویان متناسب‌سازی و برای پاسخگویی بیشتر به نیازمندان نیز یکی از مهم‌ترین بحث‌ها حضور مددجو تحت حمایت کمیته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: به محض تامین نیازهای اساسی مددجو از حمایت کمیته خارج می‌شود و فرصت حمایت برای مددجویان دیگری فراهم می‌شود.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: خوزستان از نظر محرومیت مشکلاتی دارد اما توانمندی‌های این استان نیز بسیار است و مسئولان باید با استفاده از بخش صنعت و توانمندی‌های خوزستان مشکلات محرومیت این منطقه را رفع کنیم.

وی درباره بسته‌های خدماتی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد بسته‌های خدمات خود را متناسب با نیاز مددجویان طراحی می‌کند و اصلی‌ترین این بسته‌ها اکنون در حوزه درمان، اشتغال، جهیزیه، مسکن، معیشت، مشاوره حقوقی و نیازهای فرهنگی است؛ همچنین بسته‌های خدماتی شامل کمک به بهداشت محیط، کمک به ساخت سرویس بهداشتی، آموزش بهداشت و... است.

ذوالفقاری افزود: بیش از 600 هزار حامی در سال گذشته حدود 640 میلیارد تومان به یتیمان خوزستان کمک کردند و امسال نیز در بحث توسعه مشارکت‌های حامیان در مدیریت اقتصادی خانواده، اجرای طرح شفا برای حامی‌یابی بیماران صعب‌العلاج، حامی‌یابی برای زنان مطلقه و... فعال هستند./س
برچسب ها: رفع ، محرومیت ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.