سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش تروريستها براي کنترل بر جاده فرودگاه بين‌المللي دمشق ناکام ماند

ارتش سوریه توانست مسیر منتهی به فرودگاه دمشق را امن کند و وضع عادی را به فرودگاه بازگرداند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، در حالی که ارتش سوریه به پیشروی خود در مناطق جنوبی دمشق و حومه این شهر نظیر کفرسوسا و داریا ادامه می دهد، درگیری های شدیدی میان یگان هایی از ارتش سوریه و گروه های مسلح در مناطق نزدیک جاده فرودگاه بین المللی دمشق رخ داد. این درگیری ها در شهرک های حران،حجیره و عقربه بود. شماری از عناصر مسلح کشته و جاده فرودگاه باز شد. همچنین عناصر ارتش سوریه به تعقیب گروه های مسلح در مناطق یلدا،حجر الاسود،القدم،التضامن و العسالی در حومه دمشق ادامه می دهند و شمار زیادی از عناصر مسلح را به قتل رساندند که در میان کشته شدگان یکی از سران القاعده وجود دارد.
شوکت عثمان دبیر کل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفت: ارتش سوریه دستاوردهای بزرگی را محقق کرد و توانست بر گروه های مسلح پیروز شود. مسیرهای منتهی به فرودگاه امن شده است و اظهارات کسانی که مدعی می شوند فرودگاه دمشق امن نیست، بی پایه و اساس است.
یک نظامی ارتش سوریه گفت: ارتش سوریه، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در مناطق مختلف دمشق و حومه آن داشت و شمار زیادی از تروریست های مسلح به قتل رسیدند. در میان کشته شدگان از اتباع کشورهای عربی نیز وجود دارند.
خبرنگار این شبکه افزود: برخی بر این باورند که پیشرفت ارتش سوریه به دلیل عملیات سریع یگان های آن در مناطق مختلف این کشور به ویژه در حومه دمشق است. ارتش سوریه، حومه دمشق را به دامی برای گروه های مسلح تبدیل کرده است. قطع نظر از این که منابع نظامی تاکید می کنند بیش از چهل هزار نفر از عناصر مسلح برای ورود به دمشق بسیج شده اند ولی همین منابع تاکید می کنند که ارتش سوریه از توانایی های بیشتری برخوردار بوده و قدرت خود را بر این گروه ها در مناطق مختلف این کشور تحمیل کرده است.
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، تروریست ، فرودگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.