سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پي انتخاب فدراسيون فوتبال ايران به عنوان برترين فدراسيون آسيا؛

نظرات کارشناسان فوتبالي درباره فدراسيون فوتبال

با توجه به انتخاب فدراسيون فوتبال ايران به عنوان برترين فدراسيون از سوي AFC نظرات برخي کارشناسان در اين خصوص را جويا شديم که در زير مي توانيد آنها را بخوانيد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، پيشکسوتان و بزرگان فوتبال کشورمان در خصوص انتخاب فدراسيون ايران به عنوان برترين فدراسيون از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا صحبت هايي انجام داده اند که مي توانيد در زير گفتگوي آنها را بخوانيد.



**ناصر ابراهیمی: نباید زیرپوشش جایزه بهترین فدراسیون آسیا لبخند بزنیم/کار کنفدراسیون آسیا تشویق است

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کار کنفدراسیون آسیا تشویق و ترغیب کشورهای آسیایی به سمت بهتر شدن است ما ممکن است که در برنامه ریزی های فوتبال و سازمان لیگ برتر موفق بوده باشیم اما آخر این موضوع را باید پیگیری کنیم که به کجا خواهد رسید چرا که ما اگر بهترین جوایز آسیایی را هم دریافت کنیم در صورتی که زیر ساخت ها و زیر بنای فوتبال ما مشکل داشته باشد این جوایز کوچکترین و کمترین ارزشی نخواهد داشت و برای فوتبال ایران نیز سودی را در بر ندارد زیرا معتقدم که شاید ما در برنامه ریزی سعی و تلاش فراوانی داشته باشیم خود را به فوتبال آسیا از نظر حرفه ای شدن نزدیک کنیم ولی وقتی که به زیرساخت ها نگاه می اندازیم چیزی به غیر از ویرانی نمی بینیم و اعتقاد من این است که نباید زیر پوشش این جوایز لبخند بزنیم و به به چه چه کنیم.

وی تصریح کرد: ما در هیچیک از رده های سنی فوتبالی نتوانسته ایم موفق باشیم و فقط علی دوستی مهر در این زمینه و در رده نوجوانان عملکرد قابل قبولی نسبت به سایر مسئولان تیم های ملی داشته و به غیر از آن در زمان مدیریت علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال چیزی عاید ورزش پر طرفدار این کشور نشده به جز اینکه تیم ملی ما از کشورهایی مثل اردن و قطر در فوتبال شکست خورده و این اواخر هم لبنان توانسته در برابر ما هنرنمایی کند و در مقابل ما ایستادگی نماید اما این نشان دهنده قدرت یافتن اینگونه تیم ها نیست بلکه نمایانگر پسرفت فوتبال ایران به جای پیشرفت است.

پيشکسوت فوتبال کشورمان افزود: با این تفاسیر حالا ما بگوییم که فدراسیون فوتبال ایران برترین فدراسیون آسیاست در حالیکه زیرساخت های ما تبدیل به ویرانه شده نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم زیرا هیچوقت با حلوا حلوا کردن کام ها شیرین نمی شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: باشگاه های ایران در آسیا نیز نتوانسته اند همانند سال های گذشته در جام باشگاه های آسیا خودنمایی کنند و با ضعف های بسیاری روبرو هستند در حالیکه کشور ژاپن هم از نظر باشگاهی و هم از لحاظ ملی رشد بسیار خوبی داشته و چندین دوره متوالی است که زودتر از سایر کشورهای آسیا به جام جهانی ورود پیدا می کند و حتی میزبانی این تورنمنت را بر عهده می گیرد و تنها علت بدست آوردن اینگونه موفقیت ها زیر ساخت های مناسب و فراهم آوردن بسترهای درست برای فوتبال این کشور است.

وی ادامه داد: ما اکنون علی کریمی را به عنوان پدیده فوتبالی می شناسیم اما در آینده چه کسی را برای کاندیدای بهترین بازیکنان فوتبال آسیا خواهیم معرفی کنیم در گذشته همواره ما هفت یا هشت بازیکن لژیونر داشتیم و اکنون تنها یک بازیکن از ایران شاخصه های بهترین شدن در آسیا را داراست و علت آنها تنها و تنها به زیرساخت ها باز می گردد چرا که در حال حاضر هیچکس بر روی تیم های پایه نه کار نمی کند و نه سرمایه گذاری های لازم را انجام می دهد و با شعار هم نمی توان چیزی را تغییر داد.

* ساختار وزارت ورزش باید تغییر کند

ابراهیمی خاطر نشان کرد: امکانات سخت افزاری ما بسیار ضعیف است و در صورتیکه ساختار وزارت ورزش کشور و سیاست های آن اصلاح شود می توانیم به پیشرفت فوتبال امیدوار باشیم و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم تا تیم ها بتوانند بر روی پای خود بایستند اما اکنون با اما و اگرها هم به جام جهانی راه پیدا کنیم به غیر از اینکه در دور اول برای تیم های هم گروه زنگ تفریح خواهیم بود ماحصل دیگری برای فوتبال ما نخواهد داشت.



**سیروس دین محمدی: آیا فدراسیون های ژاپن و کره کم کاری کرده اند؟ / کریمی و کشاورز بهترین های ایران هستند

بر اساس اين گزارش، سیروس دین محمدی اظهار داشت: طی سالیان اخیر ژاپنی ها و کره ای ها همراه بهترین های آسیا در فوتبال بوده اند و پیشرفت های چشمگیری تا کنون داشته اند و به اعتقاد من حق آنها بود که این عنوان را نیز به خود اختصاص دهند شاید اگر تیم ملی بزرگسال ما به جام جهانی راه پیدا کند این عنوان حق ما باشد اما اگر اینگونه نشود در حق دیگر کشورها ظلم شده است.

وی تصریح کرد: علی کریمی از جمله بهترین های آسیا است ولی کنفدراسیون آسیا شاخصه های آماری خود را طبق آمار و ارقام ارزشیابی می کند اما به هر حال علی کریمی پتانسیل آن را داشت که جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را از آن خود کند.

دين محمدي  افزود: محمد کشاورز فوتبالیست با قابلیتی است اما اگر در بازی های اخیر تیم ملی فوتسال ایران می توانست به رده های بالاتری صعود کند شانس بیشتری برای کسب این عنوان داشت ولی به نظرم این بازیکن شایستگی های زیادی دارد و می تواند به این عنوان دست یابد.



**میرشادماجدی: برنده واقعی، میانمار و سریلانکا و مالدیو هستند! / به جای کرسی در کنفدراسیون آسیا جایزه می بریم

کارشناس و سرپرست تیم فوتبال استقلال تهران گفت: ما پیروز آسیا نیستیم، برنده واقعی تیم های میانمار، سریلانکا و مالدیو هستند.

میرشادماجدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما در روزنامه، تلوزیون و سایت های خبری به عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شده ایم و به عقیده من برنده واقعی تیم های فوتبال میانمار، سریلانکا و مالدیو هستند که ما را برای انجام بازی های تدارکاتی ملی خود انتخاب می کنند ای کاش به جای آنکه ما جایزه بهترین فدراسیون فوتبال را از آن خود کنیم در کمیته های مهم کنفدراسیون آسیا مثلا در کمیته اجرایی AFC بتوانیم کرسی های مناسبی را کسب کنیم و افرادی را در آنجا یک نفر را به عنوان نماینده ایران داشته باشیم اما بنظر می رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اینگونه راغب تر است که به جای کرسی دادن به فوتبال ایران جایزه بدهد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با کسب این عنوان علی کفاشیان برای مردم ایران ارزش قائل شود و اجازه ورود افراد شایسته را در ارکان مختلف فدراسیون بدهد که بر سر کار آیند و این موضوع را بر ارتباطات میان افراد ترجیح ندهد و شایسته سالاری را زیر پا نگذارد.

پيشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: محمد کشاورز به دلیل این موضوع به مالزی نرفت که انتخابات از روزهای قبل معلوم بود و علی کریمی نیز به دلیل اینکه یک بار به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده بود نتوانست دوباره این عنوان را از آن خود کند البته نمی توانیم کتمان کنیم که کریمی اسطوره فوتبال ایران است و افتخارات زیادی را برای فوتبال این کشور بدست آورده که قابل تقدیر است اما این موضوع فاجعه ای بیش نیست که هنوز علی کریمی در میان بازیکنان بی شمار ایران به عنوان پدیده ایران معرفی می شود و ما نتوانستیم جوانان خوب و قدرتمندی را به فوتبال آسیا معرفی کنیم و این نشان دهنده ضعف فوتبال ماست.

ماجدی خاطر نشان کرد: کارخانه بازیکن سازی ایران ورشکست شده و مدیران فقط شعار توجه به زیرساخت ها را سر می دهند و در عمل به آن توجهی ندارند که این حرف ها نیز در فوتبال ایران هم اکنون به ضرب المثل تبدیل شده است.



**ناصر فریاد شیران: ایران بهترین فدراسیون شد اما به ژاپن و کره ظلم شده است! / از 20 نمره به فدراسیون فوتبال 8 می دهم

پيشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ما برترین فدراسیون آسیا شده است بسیار خوشحال هستم اما معتقدم که در این میان به کشورهایی مثل ژاپن و کره ظلم شده است زیرا آنها از هر نظر از ما پیشرفته تر هستند و ما از بسیار کشورهای آسیایی بیست یا سی سال عقب تر هستیم چرا که ما به دلیل نداشتن امکانات کافی در ساختار استادیوم های ورزشی خود نتوانسته ایم سهمیه کاملی را دریافت کنیم و به دلیل عدم ساختار مناسب در فوتبال چنین سهمیه ای به ما تعلق گرفته است و مشکلات زیادی بر سر راه فوتبال ما قرار دارد که اولین آن تخصیص درآمد باشگاه ها از بیت المال است، دوم اینکه ما در بحث اقتصادی هیچگونه پیشرفتی نداشته ایم و سومین علت این است که در هیچیک از رده های سنی تیم ملی نتوانسته ایم موفق ظاهر شویم و به همین خاطر نمی دانم که چه شاخصه هایی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برترین فدراسیون فوتبال مهم بوده است شاید مهم آقایان لابی کرده اند یا فرش ابریشم برای بدست آوردن این عنوان هدیه کرده باشند.

وی تصریح کرد: شاکله فدراسیون فوتبال هر کشور تیم ملی آن کشور است که ما در این زمینه نیز بسیار ضعیف بوده ایم و من از 20 نمره به فدراسیون فوتبال ایران نمره 8 را اختصاص می دهم چرا که ضعف های بسیاری در آن مشاهده می کنم.

فريادشيران افزود: اگر فوتبال ما پیشرفت کرده بود امروز به جای اینکه تنها علی کریمی در میان کاندیداهای بهترین بازیکن آسیا باشد افراد دیگری نیز در این میان حاضر بودند مثل سال های گذشته که خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا، علی دایی ، احمد عابدزاده را به آسیا معرفی کردیم و در همان سال ها جایزه بهترین تیم از نظر اخلاق را هم از آن خود کردیم.

فریاد شیران ادامه داد: ما حتی در حال حاضر مثل سابق مشاهده نمی کنیم که تماشاگران بی شماری به استادیوم ها برای تشویق تیم های محبوب خود پا بگذارند و این به خاطر نارضایتی آنها از ساختار فوتبال ایران است زیرا خروجی آن بسیار ضعیف است.

وی تاکید کرد: علی کریمی بازیکن قابلی است و دوست داشتم که وی به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شود زیرا اگر اینگونه می شد به سود فوتبال ما به اتمام می رسد چرا که در این صورت سایر بازیکنان جوان نیز انگیزه پیدا می کردند تا به این عنوان دست پیدا کنند.

*‌ افراد فوتبالی پا به میدان بگذارند نه دو میدانی کاران

وی اشاره کرد: معتقدم که اکنون باید افراد فوتبالی بر روی کار بیایند و به فوتبال ایران خدمت کنند نه دومیدانی کاران و اگر بیشتر دقت کنید می بینید که مشاور کفاشیان کشتی گیر بوده اما در زمان ریاست دادکان و سایرین با توجه به اشکالاتی که وجود داشت اما بهتر از زمان کفاشیان کار می کردند چرا که آن زمان به این اندازه پول به فوتبال تزریق نمی شد.

* رئیس فدراسیون کیروش است نه کفاشیان!

وی در پایان خاطر نشان کرد: به اعتقاد من در حال حاضر کارلوس کیروش رئیس فدراسیون فوتبال ایران است نه کفاشیان شاید برای اولین بار تجربه خوبی باشد که سر مربی تیم ملی فوتبال ایران بتواند کرسی ریاست فدراسیون را نیز بر عهده گیرد شاید به این ترتیب فوتبال ما پرتغالی و یا نارنجی شود.



**مهدی مهدوی کیا: چیزی از ارزشهای کریمی کم نشده است / در خصوص برتر شدن فدراسیون صحبتی ندارم

کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس گفت: همین که کریمی جزو سه کاندیدای بهترین بازیکن آسیا بود نشان می دهد چیزی از ارزش های وی کم نمی شود.

مهدی مهدوی کیا اظهار داشت: خوشحالم که علی کریمی در میان سه کاندیدای بهترین بازیکن آسیا حضور داشت و خیلی علاقه مند بودم که وی بتواند از حریفان خود برای کسب این عنوان پیشی گیرد اما اکنون که این اتفاق صورت نگرفته نیز باعث نمی شود تا از ارزشهای وی کم شود زیرا همین که کریمی در میان سه کاندیدا حاضر بود برای ایران افتخار بزرگی است.

وي تصریح کرد: در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون آسیا شناخته شد نظر خاصی ندارم اما کنفدراسیون آسیا معیارهای خاص خود را برای اختصاص این عنوان به کشور ما داشته که باز هم جای خوشحالی برای ملت ما دارد.



**فرامرز ظلی: فوتبال شگفتی های زیادی دارد باید در عمل بهترین باشیم / یادمان باشد بهترین های دیگری هم وجود دارد

رئیس کمیته پیشکسوتان فوتبال ایران گفت: دنیای فوتبال شگفتی های بسیاری دارد که باید از آنها درس گرفت تا در عمل هم بهترین باشیم.

فرامرز ظلی در گفتگو با خبرنگار مااظهار داشت: در دنیای فوتبال همه چیز وجود دارد به خصوص شگفتی های بسیاری نیز هست که به طور حتم آنهایی که اهل فن هستند در AFC‌ یک استدلال هایی داشته اند که فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان برترین فدراسیون آسیا انتخاب کرده اند و باید دید که چه تفکری در پس پرده ذهن این اهالی فن وجود داشته اما به هر حال کسب این عنوان افتخاری برای فوتبال ایران است و باید از آن نتیجه گیری های مفید صورت گیرد که بتوانیم بهترین ها را بسازیم تا عناوین بیشتری را به خود اختصاص دهیم و انگیزه بیشتری برای این کار داشته باشیم و فقط در حرف و بر روی کاغذ بهترین نباشیم.

وی تصریح کرد: اگر فوتبال ایران هنوز از احترام بالایی در آسیا برخوردار است نتیجه گذشته فوتبال ما و افتخار آفرینی هایی است که پیشکسوتان این رشته ورزشی در جام ملت های آسیا، جام جهانی و بازی های دیگر داشته چرا که این عنوان ها شناسنامه فوتبال یک کشور را شکل می دهد و احترام می آورد امیدواریم که دق الباب محبتی که اکنون نسبت به موهای سپید کمتر شد نسبت به گذشته بیشتر شود.

رئيس کميته پيشکسوتان فوتبال کشورمان تصریح کرد: علی کریمی انسان بزرگواری است و وقتی با خودش نیز صحبت می شد اشاره کرد که مایل به کسب این عنوان نبوده اما کریمی را به دلیل منش بزرگی و فوتبال خوبی که از خود به نمایش گذاشته قابل احترام می دانند.

ظلی خاطر نشان کرد: متأسفانه در فوتسال یک تصور غلط وجود دارد که با آن همچنان زندگی می کند و آن سیر کردن در گذشته است اما دیگران در حال پیشرفت هستند و شبانه روزی کار می کنند تا به اهداف خود برسند و ما نیز باید پیشرفت کنیم تا گوی سبقت را از حریفات برباییم و گر نه نباید توقع داشته باشیم که به اهداف خود دست پیدا کنیم اما اگر در آن زمان که فوتسال ما چهارم جهان شدیم بر روی تیم های پایه سرمایه گذاری می شد به طور حتم اکنون حرف های بسیاری برای گفتن داشتیم و معتقدم که کشاورز جزو بهترین هاست ولی یادمان باشد که بهترین های دیگری هم هستند./مح


 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.