سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فولاد حال و هوای قهرمانی در لیگ چهاردهم را دارد

تیم فولاد خوزستان در پایان هفته شانزدهم خود را تا جایگاه سوم جدول بالا آورده است و این روزها فولاد یادآور روزهای اوجش در لیگ چهاردهم است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران:  تیم فولاد خوزستان امسال با هدایت فرکی اگر چه در ابتدا با شوکی منفی مواجه شد و خوب نتیجه نگرفت اما رفته رفته بهتر و بهتر شد آن قدر بهتر که در پایان هفته شانزدهم و با شکست دادن استقلال توانست در جایگاه سوم جدول قرار بگیرد.


فولاد همواره نشان د اده است که  پتانسیل بالایی دارد و پدیده های زیادی به فوتبال کشور معرفی کرده است کما اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از بازیکنان این تیم حتی لیاقت ملی پوش شدن دارند.

 فولاد خوزستان اگر چه در فصل  گذشته با مجید جلالی در حد و اندازه خود ظاهر نشد ولی در بهترین حالت های خود رتبه هایی از اول،  سوم،‌ هفتم و در بدترین خود در لیگ 85-86  پانزدهم شد و به دسته اول سقوط کرد. 


فولادی ها در 5 دوره از جام آزادگان شرکت کردند آن ها در جام  آزادگان 76-77 رتبه دهم،  درجام آزادگان  77-78  رتبه هفتم و درجام 78-79 رتبه دهم و در جام 79-80 به جایگاه هشتم جدول رسید.

در اولین دوره از لیگ برتر فولادی ها عنوان بهترین تیم شهرستانی را کسب کردند و به جایگاه سوم جدول رسیدند.

در سال 81-82 آنها هفتم شدند یکسال بعد به جایگاه سوم سوم رسیدند و عنوان بهترین تیم شهرستانی و بهترین خط دفاع را به خود اختصاص دادند.

در سال 83-84 فولاد قهرمان شد در جام 84-85 هشتم و در سال 85-86 پانزدهم شد و به لیگ دسته اول سقوط پیدا کرد.

فولادی ها لیگ دسته اول را طاقت نیاوردند  و اول شدند و دوباره به لیگ برتر راه پیدا کردند.

در لیگ 87-88 هفتم شدند و در لیگ 88-89 دهم جدول شدند در سال 89-90 ششم و در سال 90-91 نیز 14 جدول شدند.

فولاد تیم ریشه داری است فولادی ها همواره نشان داده اند که در بدست آوردن عناوین تبحر ویژه ای دارند.


*از بهترین خط دفاع تا جوانترین  تیم لیگ

 فولاد برچسب های زیادی در طول سال های حضورش در لیگ های مختلف داخلی داشته است.

آن ها در لیگ سال 80-81  سوم و عنوان بهترین تیم شهرستانی را از آن خود کردند  این عنوان در لیگ سال 82-83 هم تکرار شد به اضافه ای اینکه آنها در آن سال بهترین خط   حمله را نیز در اختیار داشتند.

فولاد در لیگ 88-89 بدترین خط حمله را داشت و این عنوان را در سال بعد جبران کرد و صاحب بهترین خط حمله شد ضمن اینکه در این دوره آقای گل لیگ برتر نیز ازتیم فولاد بود و در حال  گذشته نیز فولاد به عنوان جوانترین تیم لیگ انتخاب شد.


*رضا نوروزی پر افتخار ترین در فولاد

 از میان بازیکنان تیم فولاد شاید بتوان رضا نوروزی را پر افتخار ترین آن ها دانست نوروزی  عنوان بیشترین گل زده و بهترین هت تریک را در کارنامه خود دارد.

البته اگر بخواهیم نگاهی به آماری  به بهترین گلزنان فولاد داشته باشیم در فصل 81-80  و 82-81 بهنام سراج با مجموع 17 گل قرار داشت
 در سال های 83-82 و84-83 ایمان مبعلی با مجموع 20 گل قرار دارد عماد رضا با 8 گل در سال 85-84 و خلیفه ، قاضی فیض اللهی و غلامرضا رضایی نیز دیگر گلزنان خوب این تیم بوده اند و رضا نوروزی نیز در دو فصل گذشته بیشترین تعداد گل را در این تیم داشته است نوروزی در لیگ 90-89 آقای گل شد.


*نگاهی به رکورد های خاص فولاد

 فولادی ها در جذب مهره های خارجی بسیار پر کار بوده اند جا با مجیدی در این تیم با 61 بازی از پر کارترین خارجی های فولاد بوده است.
و فابیو جانواریو با 14 گل بهترین گل خارجی این تیم بوده است.

تیم فولاد نشان داده است که همواره یکی از بهترین تیم های شهرستانی بوده است و امسال در این مقطع کنونی با فرکی و مهره های اخیر خیلی خوب کار کرده است.

فولاد اگر به همین صورتی که در چند هفته اخیر بازی کرده است پیش برود  فاصله زیادی تا جایگاه های اول و دوم و حفظ همین جایگاه سومی ندارد./مح

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.