سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزودی زمان عرضه اوراق سلف نفتی اعلام می شود؛

عرضه اوراق سلف نفتی برای نخستین بار در کشور

مدیر عامل بانک سپه از عرضه اوراق سلف نفتی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده اوراق سلف نفتی برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران توسط شرکت ملی نفت ایران منتشر و از طریق شعب منتخب بانک سپه عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی بانک سپه، رامین پاشایی فام با بیان اینکه صدور و عرضه اوراق سلف نفتی با هدف ایجاد جذابیت لازم برای سرمایه گذاری از حیث سودآوری و اطمینان ، قابلیت رقابت با سایر اوراق مشابه به لحاظ نقدیه شدن و سود آوری صورت گرفته است، گفت: این اوراق هم راستا با سیاست های پولی کشور و مطابق با قوانین و مقررات تهیه و عرضه خواهد شد و معاف از مالیات خواهند بود.

مدیرعامل بانک سپه افزود: قرارداد سلف یک قرارداد اسلامی است که با استفاده از این روش، مردم می توانند در تولید و استخراج نفت سرمایه گذاری کنند و سود قابل توجهی نصیب آنها شود.

وی اظهارداشت: شرایط مناسبی برای فروش اوراق سلف نفتی قرار داده شده و امیدواریم این اوراق که قابل خرید از سوی مردم و مشتریان با دلار و ریال است، با استقبال خوب آنها روبرو شود.

پاشایی فام اظهار داشت: فروش اوراق سلف نفتی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر در صنعت می باشد که قرار است با اجرای این روش، سرمایه کلان و جزء افراد حقیقی و حقوقی در این صنعت به کار گرفته شود.

مدیر عامل بانک سپه درخصوص نحوه نقدینه شدن اوراق مذکور قبل از تاریخ سر رسید اظهار داشت: شرکت تامین سرمایه امید به عنوان بازارگردان و بانک سپه، نقدشوندگی گواهی های سلف نفتی را قبل از سررسید تعهد کرده اند.

وی تأکید کرد: نرخ سود این اوراق در مقایسه با ابزارهای موجود در بازار نظیر گواهی سپرده، اوراق مشارکت، اوراق صکوک و سپرده های بلندت مدت از مزیت نسبی و مطلق بالاتری برخوردار است./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.