سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرنوشت مسکن مهر؛ غیر قابل پیش بینی

آینده طرح مسکن مهر در دولت بعدی قابل پیش بینی نیست به طوری که مسکن مهر همین امروز هم در حال تغییر است .

سید مجید نیک ن‍ژاد عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت مصالح ساختمانی گفت :همگام با افزایش اخیر قیمت ارز و تاثیر پذیری بازار مصالح ، آهن آلات ساختمانی به بالاترین قیمت رسید.

وی با بیان اینکه قیمت آهن آلات تا کنون تغییر چندانی نداشته است ادامه داد :کاهش نرخ ارز پس از جهش ناگهانی اخیر به تدریج بر قیمت آهن آلات ساختمانی تاثیر گذار خواهد بود .

وی افزود : هم اکنون در مرکز مبادلات نرخ ارز کاهش یافته است ولی نرخ در بازار آزاد به قوت خود باقی است .

نیک ن‍ژاد با اشاره به چالش های پیش روی ساخت مسکن مهر در بازار آتی گفت :ساخت مسکن مهر با قیمت آهن کیلویی 700 تا 800 تومان شروع شد ولی امروز قیمت آهن آلات ساختمانی به بیش از 2 هزار تومان رسیده است که ادامه این طرح با شرایط فعلی در بازار آتی مسکن ممکن نخواهد بود .

عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان کشور با اشاره به عملکرد متفاوت مسکن از بازار ارز و سکه گفت :چندین فاکتور بر قیمت بازار مسکن تاثیر گذار است که حتی با کاهش قیمت آهن آلات ساختمانی به عنوان یکی از فاکتورهای ساخت مسکن ، نمی توان کاهش محسوس قیمت محصول نهایی را انتظار داشت.

وی با بیان اینکه آشفتگی بازار مانعی بر ادامه پروژه های ساخت و ساز مسکن مهر کشور شده است گفت : تفاهم نامه ساخت مسکن مهر با ارائه تسهیلات حمایتی از سوی دولت در بازه ساخت یک ساله مورد توافق قرار گرفته است که در شرایط امروز ، نوسانات قیمت مصالح و تورم حاکم بر بخش های اقتصادی تغییر تفاهم نامه الزام آور شده است .

وی با بیان اینکه آینده طرح مسکن مهر در دولت بعدی قابل پیش بینی نیست گفت :با توجه به نوسانات در بازار ، مسکن مهر همین امروز هم در حال تغییر است ، به طوری که در خواست اصلاح قیمت مسکن مهر کشور در حال بررسی است .


برچسب ها: مهر ، مسکن ، انبوه سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.