سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پایگاه استنادی علم جهان اسلام(ISC)؛

سهم مقاله های ایران در ISI اندک و در ISC قابل توجه است

سهم مقاله های ایران در ISI اندک ولی در ISC قابل توجه است.

جعفر مهراد، سرپرست پایگاه استنادی علم جهان اسلام (ISC) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:در مقایسه ای که بین نشریات نمایه شده کشورهای اسلامی ISC در  به عمل آمده نشان داده شده که سهم کشورهای اسلامی در ISI اندک ولی در ISC  بسیار قابل توجه است.

وی افزود: در این نمودارها نشان داده شده که تنها اروپای غربی و آمریکای شمالی بیش از 80 درصد از مقالاتی را که در ISI نمایه می شوند به خود اختصاص داده اند و زبان انگلیسی زبان غالب در پایگاه ISI  است چنانچه زبان ملی سایر کشورها بسیار ناچیز است .

مهراد تصریح کرد: در ارتباط با زبان های فارسی، انگلیسی و عربی در ISI
نشان داده شد که بیش از 80 درصد مجلات ثبت شده در ISC مربوط به این زبان ها و سهم زبان ترکی در پایگاه استنادی علم جهان اسلام 6 درصد است.

تاسیس بنگاه انتشاراتی مشترک برای چاپ و نشر مجلات علمی در دستور کار قرار گرفت

مهراد در ادامه گفت: همچنین پذیرش بورس از کشور های اسلامی در رشته  علم سنجی برای شعب ISC  مطرح شده چنانچه درخواست شده است که افرادی که برای این دوره معرفی می شوند دارای مدرک کارشناسی در رشته های علم اطلاعات،  مدیریت اطلاعات علم و مهندسی کامپیوتر و فن آوری اطلاعات باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد که بنگاه انتشاراتی مشترک برای چاپ و نشر مجلات علمی کشورهای اسلامی تاسیس شود که کشورهای علاقمند در این زمینه به طور مستقیم یا از طریق ISESCO  با پایگاه استنادی علم جهان اسلام ISC ارتباط برقرار کنند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.