سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار عکس هاي جديدي از مغز آلبرت اينشتاين

به گزارش شبکه ي تلويزيوني سي ان ان؛ عکس هاي فوق العاده اي از مغز آلبرت اين اشتاين منتشر شده است که تاکنون در اختيار عموم قرار نگرفته بود. انتشار اين عکس ها مي تواند سرنخ هايي در اختيار متخصصان مغز و اعصاب قرار دهد تا آنها دريابند که چگونه آلبرت اين اشتاين به يکي از بزرگترين نوابغ تمام دوران تبديل شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين باره دکتر سانجي گوپتا متخصص مغز و اعصاب که خبرنگار اخبار پزشکي شبکه تلويزيوني سي ان ان هم هست ، درباره بررسي هاي عکس هاي مغز آلبرت اين اشتاين گفت: اظهار نظر درباره چگونگي کارکرد مغز آلبرت اين اشتاين کار سختي است. دانشمندان علوم اعصاب کاوش هاي زيادي در اين زمينه کرده اند. من فقط همين را بگويم که تحقيق و کاوش درباره مغز آلبرت اين اشتاين يکي از همين کارهاي سخت در دنياي علوم اعصاب است. افراد مدت هاي زيادي است که در اين زمينه کنجکاو بوده اند.
وي در ادامه درباره عکس مغز آلبرت اين اشتاين گفت: زماني که نخستين بار مغز آلبرت اين اشتاين مورد بررسي قرار گرفته بود عکس هاي زيادي از آن گرفته شد. اگر به عکس هايي که اکنون در تصوير نشان داده مي شود نگاه کنيد؛ که البته اين عکس هايي که من درباره آنها توضيح مي دهم شمايلي از مغز آلبرت اين اشتاين است، مي بينيد که در داخل مغز او نوع خاصي از شيارها وجود دارد. وقتي که مغز رشد مي کند چين خوردگي هاي مغز بيشتر و بيشتر مي شود. اگر چين خوردگي هاي مغز بيشتر باشد آنگاه سطح مغز بيشتر خواهد شد. اين منطقه از مغز بهترين مکان براي بررسي تاثيرات نورون ها است. اگر منطقه خاکستري بيشتر باشد تعداد نورون ها بيشتر خواهد بود و بخش هاي مختلف مغز مي توانند با يکديگر ارتباطات بهتري داشته باشند. البته اين مسئله ضرورتا به معناي باهوش تر بودن آن فرد نيست اما مي توان براساس چنين عکس هاي گفت که چنين فردي ظرفيت بيشتري دارد چون بخش هاي مختلف مغز مي توانند به طرق مختلف با يکديگر ارتباط برقرار کنند.
وي درباره تفاوت مغز آلبرت اين اشتاين با مغز ديگر افراد گفت:
عکسي که ما نشان داديم مربوط به بخشي از مغز به نام لُب پيشين است. در مغز آلبرت اين اشتاين لب پيشين به دو بخش تقسيم شده است. درافراد عادي بخش پيشين مغز يکپارچه است. اين بخش از مغز مسئوليت کارکرد اجرايي بدن را بر عهده دارد و به تفکر مربوط نمي شود اما تفکراتي که مغز دارد در اين بخش اجرايي مي شوند. البته نمي توان با اين مشاهده نتيجه گيري کرد که همه آنچه که باعث شد اين اشتاين نابغه باشد اين تفاوت در بخش پيشين مغز است. يکي از سئوالات مطرح اين است که آيا مغز آلبرت اين اشتاين از بدو تولد به اين شکل بود يا اينکه بعدها به چنين شکلي درآمد. احتمالا مي توان گفت که شکل مغز اين اشتاين از بدو تولد اينگونه نبود بلکه در اثر تغييرات و تحولات اينگونه شد يعني مي توان گفت که مغز آلبرت اين اشتاين در پاسخ به همه تفکرات و ايده هايي که وي داشت دچار تغيير شد. آن بخش از مغز آلبرت اين اشتاين که با ديگران متفاوت است مربوط به بخش حرکتي مغز است يعني به بخشي مربوط مي شود که بر حرکت دست چپ کنترل دارد. اين بخش از مغز در موسيقي دان هاي برجسته نقش زيادي دارد. آلبرت اين اشتاين هم يک موسيقي دان و نوازنده ويالون بود. اين بخش از مغز بعد از تولد شکل مي گيرد. اين بخش از مغز اين اشتاين بر اثر نوازندگي تغيير کرد. شايد اين تغيير منجر به ديگر تغييرات در ساير بخش هاي مغز اين اشتاين شده باشد. همچنين درباره بخش پس سري مغز آلبرت اين اشتاين هم بايد گفت که اين بخش از مغز وي بسيار بزرگتر از ساير مغزها بود.




برچسب ها: عکس ، مغز ، اینیشتین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.