سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دارو های خواب آور اعتیاد آور است

افرادی که خود سرانه برای درمان بی خوابی خود از داروهای خواب آور به طور طولانی مدت استفاده می کنند به این داروها وابستگی پیدا می کنند.

دکتر جمال شمس متخصص روانپزشک در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بی خوابی علامت وجود یک بیماری زمینه ای است که در درجه اول باید فرد از نظر بیماری زمینه ای معاینه شود و تحت درمان قرار گیرد تا بی خوابی او درمان شود.

وی با اشاره به این که بعضي از افراد بدون مراجعه به پزشک و به توصیه برخی از افراد برای بی خوابی خود اقدام به مصرف خودسرانه قرص های خواب آور می کنند گفت: مصرف داروهای خانواده بنزودیازپین ها مثل دیازپام، لورازپام و کلیرودیاز کساید و غیره به مدت طولانی باعث اعتیاد فرد به این داروها می شود و می تواند وضعیت خواب فرد را وابسته به خوردن این نوع داروها تا آخر عمر کند.

شمس عنوان کرد: وقتی بیماری زمینه ای فرد تشخیص داده و درمان می شود بی خوابی او نیز درمان می شود که برای این مشکل فرد به مدت کوتاهی تقریباً یک ماه دارو مصرف می کند و مشکل بی خوابی او برطرف می شود.

وی با بیان این متاسفانه برخی از داروخانه ها هم قرص های اعصاب را بدون نسخه می فروشند، اظهار داشت: افراد باید قبل از خوردن داورهای خواب آور ،بهداشت خواب را رعایت کنند که می توانند با مراجعه به سایت های اینترنتی و روانپزشک در این زمینه اطلاعات کسب کنند اگر این اطلاعات را کسب کردند و بی خوابی آنها برطرف نشد باید به روانپزشک حتماً مراجعه کنند./ع2
برچسب ها: دارو ، بیمار ، خواب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.