سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش مزدوران رژيم آل خليفه به دسته هاي عزاداري امام حسين (ع) + فیلم

دهها نفر در بحرين بر اثر استنشاق گازهاي سمي در يورش مزدوران رژيم آل خليفه به دسته هاي عزاداري امام حسين (عليه السلام) در مناطق مختلف اين کشور زخمي شدند که حال بعضي از آنها وخيم گزارش شده است.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، رژيم بحرين با شليک گلوله و گازهاي سمي، شهروندان زيادي را که در حال حرکت به سوي ميدان اللؤلؤه در منامه بودند، سرکوب کرد. دهها نفر از اين افراد زخمي شدند که حال بعضي از آنها خطرناک گزارش شده است. نيروهاي امنيتي بحرين چند نفر را هم بازداشت کردند.
از سوي ديگر محاصره روستاي المهزه در جزيره ستره بحرين از سه هفته پيش تاکنون ادامه دارد. نظاميان رژيم شبانه به چند خانه در اين روستا حمله کردند. تدابير امنيتي در منطقه جدحفص بحرين هم تشديد شد و رژيم حاکم صدها نيرو به اين منطقه اعزام کرد. شاهدان اعلام کردند اين نيروها همه وروديهاي منطقه جدحفص را بستند. جمعيت اسلامي الوفاق بحرين آنچه را که اقدامات غيرقانوني نظاميان رژيم خواند، محکوم کرد. جمعيت الوفاق اين اقدامات را تروريسم دولتي و نقض حقوق بشر دانست و درباره تشديد اقدامات غيرقانوني در بحرين هشدار داد. الوفاق تاکيد کرد رژيم بحرين به شيوه مجرمان و سارقان متوسل شده و مسئوليت پيامدهاي آن است.
 در عرصه بين المللي هم فرانسه از رژيم بحرين خواست همه توصيه هاي کميته حقيقت ياب را اجرا کند. سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه از همه طرفها خواست خشونت را کنار بگذارند و درباره راه حل سياسي بر اساس اصل تکثرگرايي و به توافق برسند. سازمان اروپايي- بحريني حقوق بشر هم رژيم حاکم را مسئول خشونت ها دانست و سرکوب روشمند تظاهرکنندگان را تعرض آشکار به آزاديهاي ديني در اين کشور دانست.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.