سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

حاکمیت روابط اسلامی رمز موفقیت و پیشرفت در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حاکمیت روابط اسلامی در جامعه را کلید و رمز موفقیت و پیشرفت دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به اینکه افراط و تفریط و بداخلاقی‌ سیاسی در جامعه اسلامی جایی ندارد، اظهار داشت: در جامعه اسلامی مسئولان باید بکوشند تا روابط اسلامی در تمامی ارکان جامعه حکم‌فرما شود چرا که حاکمیت روابط اسلامی در جامعه کلید موفقیت و پیشرفت است.

وی تصریح کرد: حاکمیت ایران به عنوان حاکمیتی اسلامی باید به نوعی عمل کند که الگو و سرمشق دیگر حکومت‌ها قرار گیرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید در تمامی ارکان روحی، جسمی و اجتماعی به معنویات دینی توجه کند، خاطر نشان ساخت: معارف دینی سرمایه سعادت بشری است که نخبگان باید بکوشند راهکارهای اشاعه آن را به بهترین نحو ممکن اشاعه دهند.

وی با اشاره به تاکید قرآن برای زندگی بهتر افزود: اسلام برای خانواده و اجتماع دستورات بسیاری دارد که اگر در تار و پود زندگی انسان‌ها جاری باشد آن زندگی به فساد و گناه آلوده نمی‌شود.

دری نجف‌آبادی احیای دستورات دینی را با پیروی از ولایت فقیه و توجه به فلسفه جهاد، اخلاق و ادب اسلامی میسر دانست و افزود: توجه به ولایت فقیه در جامعه اسلامی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است که همه افراد جامعه باید خود را ملزم به پیروی از دستورات ولی فقیه بدانند.

وی با تاکید بر اینکه نباید آداب اسلامی را فراموش کنیم، بیان کرد: در جامعه‌ای که آداب اسلامی در آن رعایت می‌شود برادری، وحدت، عدم گناه و فساد و توجه به اخلاق دینی در آن جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به شهادت امام حسین(ع) گفت: شهادت امام حسین(ع) برای احیا دین، احیا امر به معروف و نهی از منکر بود و با شهادت طلبی درس ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را به همگان آموخت./س

برچسب ها: اراک ، مسئولان ، دشمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.