سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسولي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت امور خارجه حمله منافقين به سفارت ايران را پيگيري کند

يك حقوقدان بين‌الملل گفت: اگر اثبات شود كه پليس آلمان در جريان حمله منافقين به سفارت ايران بوده است به عنوان مجرم شناخته خواهد شد و حتي اگر مشخص شود كه پليس آلمان از اين حمله اطلاعي نداشته نشانه ضعف امنيتي اين كشور است.

محمد رسولي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران درباره چگونگي پيگيري حقوقي حمله منافقين به سفارت ايران در آلمان اظهار داشت: قوانين بين‌المللي امنيت سفارتخانه‌ها برعهده كشور ميزبان عنوان مي‌كند و بر اين اساس امنيت سفارتخانه ايران در كشور آلمان برعهده اين كشور است.

اين حقوقدان بين‌الملل گفت: سفارتخانه‌ها جزء خاك كشور مذبور است و حمله به آن به عنوان تعارض به آن كشور تلقي مي‌شود، از هيمن رو حمله منافقين به سفارت ايران در آلمان به عنوان تعرض به كشور محسوب مي‌شود و كشور آلمان بايد در اين خصوص پاسخگو باشد.

وي افزود: وزارت امور خارجه مي‌تواند از طريق اداره حقوقي خود اين تعارض را پيگيري كند و حتي اگر در اين زمينه مقامات آلماني واكنش مناسبي را از خود نشان ندهند، اين امكان فراهم است كه به دادگاه‌هاي بين‌المللي از جمله لاهه در خصوص اين تعارض شكايت شود.

رسولي با تاكيد بر اينكه پليس آلمان بايد براي اعاده حيثيت ايران حمله منافقين به سفارت ايران را بررسي كند، تصريح كرد: اگر اثبات شود كه پليس آلمان در جريان اين حمله بوده است به عنوان مجرم شناخته خواهد شد و حتي اگر مشخص شود كه پليس آلمان از اين حمله اطلاعي نداشته نشانه ضعف امنيتي اين كشور است كه تبعات نامناسب بين‌المللي براي آلمان به وجود خواهد آورد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حمله ، منافقین ، سفارت ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.