سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

بهترین زمان مصرف هر دارویی کی است؟

آسپیرین برای درد و آرتروز و همینطور برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  آسپرین را نباید با معده خالی مصرف کرد، زیرا باعث ناراحتی معده می شود، بنابراین باید آن را همراه با غذا مصرف کرد.

- اگر شما داروی Prilosec برای درمان بیماری برگشت غذا به مری یا ترش کردن غذا و دیگر داروهای موثر بر اسید معده را مصرف می کنید، باید این داروها را تقریبا 30 دقیقه قبل از وعده غذایی مصرف کنید، زیرا زمانی که شما بوی غذا را احساس می کنید و یا به خوردن غذا فکر می کنید، معده شروع به ترشح اسید می کند و شما باید قبل از ترشح اسید معده، این داروها را مصرف کنید.

 - داروهای ضد اضطراب و صرع را در شب مصرف کنید، زیرا این داروها موجب خواب آلودگی شما می گردد.

 - ویتامین ها و مسکن ها را بعد از غذا مصرف کنید، زیرا اگر آنها را با معده خالی مصرف کنید، از معده به سختی می گذرند؛ اما اگر غذا در معده موجود باشد، ناراحتی معده را کم می کند.

 - سلنیوم، گلوکزآمین و کلونوزپام هرچند که معده را ناراحت نمی کنند، اما باید زمانی که غذا می خورید، مصرف شوند.

 -هنگامی که داروها را بیشتر از یک بار در روز مصرف می کنید، بهترین راه عبارت است از تقسیم داروها. برای مثال گلوکزآمین دو بار در روز پیشنهاد می شود، بنابراین هر 12 ساعت یک بار آن را مصرف کنید و بهتر است آن را با صبحانه و شام مصرف کنید.

 - اگر داروی ضدافسردگی باعث خواب آلودگی شما می گردد و علاوه بر آن داروی کلونوزپام را مصرف می کنید، با غذا این داروها را مصرف کنید که موجب درد معده در شما نشود/س 

 

برچسب ها: اردبیل ، زمان ، مصرف ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.