سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکيد فابيوس بر حمايت فرانسه از درخواست فلسطين در سازمان ملل

لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه يک بار ديگر بر تمايل اين کشور براي به رسميت شناختن جايگاه فلسطين به عنوان کشور غير عضو سازمان ملل متحد تاکيد کرد و در همين حال خواهان شروع مذاکرات بين اسرائيل و فلسطينيان شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، فابيوس روز چهارشنبه در راديو فرانس اينتر گفت: ما به اين درخواست فلسطينيان راي مثبت مي‌دهيم زيرا  اسرائيل و اطمينان از امنيت آن را هم به رسميت شناخته‌ايم و در عين حال طرفدار به رسميت شناختن کشور فلسطين نيز هستيم.
البته وي پيش بيني کرد ممکن است تاثير فوري اين مسئله ، تشديد دوباره تنش‌ها باشد.
وزير امور خارجه فرانسه افزود:  بايد اسرائيل بتواند در صلح ادامه حيات دهد و فلسطينيان نيز سرزميني براي خود داشته باشند و براي همين مي‌بايست دو کشور وجود داشته باشد.
وي تاکيد کرد فرانسه براي ارتقاء جايگاه فلسطين در سازمان ملل به کشور ناظر (به جاي موجوديت ناظر) راي مثبت مي‌دهد اما درعين حال خواهان آغاز بي قيدو شرط و فوري مذاکرات فلسطينيان و اسرائيل است  زيرا  کشور فلسطين زماني به صورت واقعي  به رسميت شناخته مي‌شود که اسرائيل هم آن را تمام وکمال به رسميت بشناسد.
 فابيوس روز سه‌شنبه در برابر پارلمان فرانسه هم اعلام کرده بود اين کشور به درخواست فلسطينيان براي به دست آوردن جايگاه کشور ناظر و غير عضو سازمان ملل راي مثبت خواهد داد.
نمايندگي فلسطينيان در سازمان ملل روز دوشنبه متن پيش نويس قطعنامه پيشنهادي خود به سازمان ملل را انتشار داد که بر اساس آن فلسطين جايگاه کشور ناظر و غير عضو سازمان ملل را بدست مي‌آورد . اين جايگاه به فلسطين امکان مي‌دهد به ديوان کيفري بين المللي بپيوندد.
اين قطنامه هر چند ممکن است با مخالف آمريکا، اسرائيل و برخي کشورهاي اروپايي روبه رو شود اما از حمايت اکثريت يکصدو نود وسه عضو سازمان ملل متحد برخوردار است .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.