سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به انها که کفش های طلا و نقره دارند

انها که هر ساله در لیست کاندیداهای بهترین بازیکن فوتبال جهان قرار دارند بی شک خصوصیاتی در مستطیل سبز از خود ارایه می دهند که دانستنش خالی از لطف نیست.

  به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران همه ساله در هر قاره از جهان و در کل جهان برترين هاي فوتبال معرفي مي‌شوند برترين هايي که هر يک مشخصه ها و قابليت هاي خاص دارند که اغلب آن ها در توانمندي هايي خاص با هم مشترک هستند.
 قابليت هايي از جمله سرعت، دقت، دربيل زني و تمام کنندگي که در هر مهره فوتبالي ديده نمي شود. به طور کلي ستاره هاي فوتبال استعدادهاي خاص در برخي امور دارند. استعدادهايي که آنها را از بازيکنان معمولي فوتبال متمايز مي‌کند.
*سرعت در ورزش فوتبال،
سرعت از مهم ترين فاکتورهايي است که در آن‌ها که بهترند بيشتر ديده مي‌شود. سرعت پا به توپ در ستاره‌هاي بزرگ به نخوي خيره کننده است که هواداران را به وجد مي‌آورد.
 مانورهاي ستاره‌هاي فوتبال در عين سرعت متحير کننده‌شان يکي از مواردي است که تنها در آن‌ها ديده مي‌شود. در کنار اين مهره‌ها بازيکناني نيز وجود دارند که بسيار در امر سرعت ضعيف هستند آن‌ها توانايي حرکت سريع در ميدان را ندارند و از توپ جا مي‌مانند. اين مسئله به ويژه در مدافعين مياني و مرکزي ديده مي‌شود که در ضد حمله‌ها از مهاجم حريف عقب مي‌افتند و کاري از پيش نمي برند تا در حرکت هاي تک به تک مهاجم حريف با دروازه بان،‌حتي موقعيت گل براي تيم مقابل پديد آيد. ولي مهره هاي فوق ستاره در اين گونه موارد هوشمندانه تر و سريعتر از حريف عمل مي کنند که اگر مهاجم باشند با استفاده از اين امتياز مي‌توانند گل هاي زيادي را به ثمر برسانند. کما اينکه بسياري از آقاي گل هاي ليگ داخلي و خارجي فوتبال با استفاده از همين سرعت به تعداد گل بالا رسيده اند.
 *پاس هاي اصولي
 پاس گل علاوه بر اينکه يک بازيکن ستاره خودش بايد براي تيم مفيد باشد و از موقعيت ها استفاده کند لازم است تا چنين موقعيت هاي گلي را براي ديگر بازيکنان نيز به وجود بياورد. از مهم ترين موارد ايجاد موقعيت براي ديگر بازيکنان مي‌توان به پاس گل اشاره کرد پاس هاي عمقي و صحيح براي ديگر هم تيمي ها که در موقعيت خوب گلزني قرار دارند از الزامات يک مهره خوب است. برخي از ستاره هاي فوتبال اگر چه خود خوش درخشيده اند اما يا تبحر خاصي در پاس گل ندارند و يا علاقه اي به اين کار ندارند.
برخي از ستاره ها با غرور بيش از حد خود اقدام به کارهاي فردي مي کنند و اغلب در اين زمينه فعاليت خاص ندارند.
*دقت در ضربه به توپ
 ضربه صحيح به توپ از جمله قابليت هايي است که هر بازيکني آن را ندارد ميزان قدرت و سرعت هنگام ضربه به توپ فاکتورهايي است که جز با استعداد ذاتي و تمرين هاي متوالي صورت نمي پذيرد. تلاش براي به دست آوردن توپ و سپس تلاش براي حفظ آن به بهترين نحو، قابليت يک فوق ستاره فوتبال است. ضربه زدن اصولي به توپ در مقابل چهره آن همه هوادار و استرس ناشي از ديدار و تلاش بي وقفه حريف براي رسيدن به توپ کار آساني نيست. تمرينات و آماده سازي بدني نيز يکي از موارد مهمي است که فوق ستاره‌ها براي نمايش هر چه بهتر در زمين مسابقه به آن توجه دارند.
*دربيل زني
بي شک همه حتي اگر سررشته چنداني در فوتبال نداشته باشند مي پذيرند که دربيل زني مهارتي خداداي است. چرا که حتي بسياري از آن ها که فوتباليست‌هاي بزرگي بوده اند در دربيل زني موفقيت چنداني نداشته اند. سلطان‌هاي دربيل جهان آن دسته از مهره‌هايي هستند که بازي خواني قوي اي دارند. دربيل زني مهارت مي‌خواهد مهارتي که علاوه بر تمرين به هوش و نبوغ هم بستگي دارد يک دربيل زن ماهر کسي است که بتواند عمل و عکس العمل قدرتمندي داشته باشد. چنين بازيکني قادر است حرکات بازيکنان حريف و تکنيک سرمربي تيم مقابل را پيش بيني کند. او مي‌تواند حرکتي درست برخلاف حرکت بازيکن حريف انجام دهد تا در تله هاي فوتبالي روي گير نکند و در نبرد تن به تن موفق از ميدان خارج شود.
 *تمام کنندگي
و اما شايد پاياني‌ترين فاکتور از مشخصه هاي يک فوتباليست، قدرت وي در تمام کنندگي باشد. فوتباليستي که نتواند در ضربات آخر موفق عمل کند،‌هر چه قدر براي به دست آوردن توپ و موقعيت تلاش کرده باشد فايده اي ندارد. زدن ضربه آخر نيازمند هوش – نبوغ- سرعت و دقت است. مهره هايي که بتوانند تمام کننده خوبي باشند عصاي دست تيم ها در مواقع بحراني خواهند بود. آن ها با قدرت صلاحيت نام فوق ستاره را يدک مي کشند و گاها کفش هاي طلا و نقره به پا مي کنند./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.