سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهاد هاي اجتماعي و شهرداري ها، بزرگترين نقش اعتماد سازي در كشور

مشاور و رئيس سازمان بازرسي و مدير كل امور شهرداري كشور در شانزدهمين همايش مديران و بازرسي شهرداري ها ،كلان شهرهاي كشور نهاد هاي اجتماعي و شهرداري ها را بزرگترين نقش در اعتماد سازي دانست.

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عزيزي گفت: مصلحت امروز كشور در اعتماد سازي مردم است و اين كار بايد با احياي حق، سالم سازي بدون هياهو و بزرگ نكردن تخلف باشد.

 

وي در ادامه بيان داشت: نهاد هاي اجتماعي و شهرداري هاي بزرگ ترين نقش را در اعتماد سازي و سالم سازي دستگاه هاي اجتماعي كه با مردم ارتباط مستقيم دارند باعث افزايش و جذب اعتماد مردم مي شود.

 

 

عزيزي تاكيد كرد: از سال 89 پرونده هايي كه به سازمان بازرسي ارجاع داده مي شوند توسط گروهي مجرب برررسي و بر اساس قانون انجام مي شود.

 

 

وي تصريح كرد: تخلفات به تنهايي بي اعتمادي نمي آورد، اين بزرگ كردن تخلف است كه منجر به بي اعتمادي مي شود.

 

عزيزي خاطر نشان كرد: بازرسي كل كشور ساير دستگاه ها نقش بسيار مهمي دارند و در اين شرايط حساس، كشور با وجود تحريم ها و .... نقش سازمان بازرسي بسيار مهم است و اگر درست عمل كنيم و مردم نسبت به نظام و فادار و اعتمادشان را جلب مي شود.

***بازرسي بايد نماد اخلاق مناسب با شهروندان باشد

مهدي چمران در اين همايش گفت: بازرسي بايد نماد اخلاق مناسب با مردم و كارمندان باشد تا مردم بتوانند به راحتي با آنان بر خورد كنند ولي برخي افراد ظرفيت بازرسي را ندارند و فكر مي كنند بايد وحشت ايجاد كنند تا كار پيش رود كه اين اقدام فساد انگيز است.

 

وي افزود: بازرسي تنها يك كار اداري نيست و با يك وجدان در ايمان به كار خود مي پردازد.

 

رئيس شوراي شهر با اشاره به اينكه بازرسي دقيق ،صحت كار يك سازمان را بالا مي برد بيان داشت: يكي از موارد مهمي كه بايد به آن توجه كرد، سيستمي كردن كار هاست، كه انجام كارها را آسان تر مي كند و اين امر باعث كاهش رفت و آمد شهروندان مي شود.

 

وي با تاكيد بر اينكه بازرسي نبايد منشا قدرت طلبي باشد اظهار داشت: در بازرسي نبايد به دنبال بقيه كار مسولان خود باشيم كه اين كار خيانت به بازرسي است و بايد به ايمان خود توجه كنيم.

 

چمران تصريح كرد: براي شناخت نقاط ضعف و فوت كار نياز به يك رصد و بازرسي داريم و هنگامي كه اين نقاط را شناختيم مي توانيم در مسير پيشرفت و تكامل و اصلاح خود گام برداريم و از حالت عملكرد ثابت خارج شويم.

 

**شهرداري، نياز به بازرسي دارد

وي افزود: بازرسي پرونده سازي نيست بلكه جلوگيري از پرونده سازي و جلوگيري از تخلفاتي است كه ممكن است بوجود آيد.

 

وي در ادامه گفت: بازرسي بايد روند وروال درست كارها را بررسي كند واز طرفي صحت و سلامت كار خود را برخوردي مناسب با مردم انجام دهد و اگر اين برخود مناسب باشد باعث مي شود كسي كه خواسته اش برآورده نشده است بدون عدالت و با تصميم درست از روند كار خود مطلع شود./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.