سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

استان اردبیل از امكانات كافی برای پیشگیری از اعتیاد برخوردار است

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: استان اردبیل به لحاظ منابع انسانی و كارشناس برای پیشگیری ازا عتیاد از ظرفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  الله شكر فخیمی  افزود: وجود بیش از 2 هزار و 500 مربی ورزشی ، سه هزار و 500 مربی و رابط بهداشتی ، 700 مشاور آموزش و پرورش ، 300 مربی ورزشی آموزش و پرورش و اساتید و مربیان آموزشی در سطح استان ظرفیت مناسبی برای پرداختن به امر پیشگیری از اعتیاد است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر سكوت و كتمان عواقب مواد مخدر در جامعه جایز نیست ، گفت: بیش از یك سوم جمعیت استان در قالب دانش آموزان و دانشجویان در دسترس برای ارایه آموزش های پیشگیرانه از اعتیاد است كه باید از این فرصت استفاده بهینه ای به عمل آید.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: به طور متوسط برای هر 50 نفر در استان اردبیل می توانیم یك مربی و كارشناس داشته باشیم و لازم است در این خصوص برنامه ریزی های لازم انجام شده و بر امر فرهنگ سازی توجه بیشتری شود.

فخیمی با تاكید بر مردمی كردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد افزود: مبارزه دولتی با مواد مخدر لازم است ولی كافی نیست و باید با اجتماعی و مردمی كردن مبارزه درجهت كاستن از تعداد مبتلایان به مواد مخدر گام برداریم.

وی از فعالیت 22 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد و حمایت از ترك اعتیاد در استان خبر داد و اضافه كرد: 10 تشكل مردم نهاد دیگر نیز به زودی به تعداد تشكل های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر در استان افزوده می شود.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به عوامل مختلف در گسترش اعتیاد به مواد مخدر در جامعه گفت: افت نظارت های اجتماعی و كم اثر شدن آن در چند سال اخیر، رهایی از آداب و رسوم بازدارنده ، كنجكاوی ،كسب لذت و رفع مشكلات روانی از جمله عوامل گرایش به مواد مخدر است.

وی ادامه داد: اختلافات خانوادگی ، مشكلات جنسی و داشتن مشاغل سخت از دیگر علت های اصلی گرایش به مواد مخدر و روان گردان هاست/ س

 

برچسب ها: اردبیل ، پیشگیری ، از ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.