سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

قلعه سردار اسعد بختیاری شهر جونقان به موزه مشروطیت ایران تبدیل می شود

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: با تكمیل عملیات مرمت قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان شهرستان فارسان، این قلعه به موزه مشروطیت ایران تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :
شاهین ایل بیگی پور گفت: عملیات مرمت و بازسازی این كاخ قلعه از سال 83 شروع شده است و وجود ظرافت در تعمیرات این كاخ قلعه و كمبود اعتبارات از دلایل طولانی شدن مرمت این بناست.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری،  با بیان اینكه محوطه سای این بنا از پیشرفت 35 درصدی برخوردار است، گفت: تعمیرات داخلی بنا، استحكام بخشی دیوارها، مرمت و بازسازی، راه پله و پیاده رو سازی و احیای باغچه ها و فضای سبز از اقدامات انجام شده برای مرمت این بنای تاریخی است.
ایل بیگی پور، مجموع پیشرفت كلی این بنا را 85 درصد عنوان كرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، سالانه 17 هزار گردشگر از استان های اصفهان، تهران و خوزستان از این بنای تاریخی دیدن می كنند.
علیقلی خان سردار اسعد در زمانی كه وی زمامداری ایل بختیاری را بر عهده داشت، این قلعه را در دو طبقه با خشت و نمای آجر، ملات گچ و خاك و هنرهای حجاری گچ بری، آیینه كاری و نقاشی احداث كرد.
این اثر كه به كاخ سردار اسعد بختیاری مشهور است، حدود یكصد سال قدمت دارد و پنجم دی ماه 1356، با شماره 1548 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
این قلعه، در فاصله 42 كیلومتری جنوب شرقی شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.