سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در نشست خبری:

مسیر حرکت منطقه به سمت اراده ملت‌هاست نه خواست قدرت‌ها/ دموكراسي در سوريه با تانك و اسلحه برقرار نمي‌شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: کشورهای استکباری باید این را بپذیرند که شرایط منطقه تغییر کرده است و مسیر حرکت منطقه به سمت اراده ملت‌هاست نه خواست قدرت‌ها.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک خبری با اسامه نجیفی همتای عراقی خود گفت: روابط پارلمانی بین ایران و عراق می‌تواند در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیرگذار و مثبت باشد و ما می‌توانیم با عراق مراودات متعددی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی داشته باشیم.

وي در ادامه افزود: عراق کشور مهمی در منطقه است که از ساختار دموکراتیک برخوردار بوده و امروز ظرفیت بزرگی برای نقش آفرینی در منطقه دارد.

رئيس قوه مقننه همچنين تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مشترک عراق و جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المجالس آسیایی و اسلامی و همچنین جنبش عدم تعهد مشکلات متعدد منطقه‌ای را مرتفع می‌سازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و تحرکات سیاسی در آنها گفت: مسیر حرکت منطقه به سمت اراده ملت‌هاست نه خواست قدرت‌ها و کشورهای استکباری باید این را بپذیرند که شرایط منطقه تغییر کرده است و با مقایسه قدرت مقاومت می‌توانند این موضوع را دریابند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین، گفت: امروز خیلی خوشحالیم که مردم فلسطین توانستند با شجاعت کمر رژیم صهیونیستی را بشکنند و افتخار می‌کنیم که از مجاهدان فلسطینی و نیروهای مقاومت حمایت کردیم.

وی در پايان با اشاره به تحولات سوریه، گفت: باید در سوریه اصلاحات دموکراتیک صورت بگیرد و اختلاف ما با برخی از کشورها درباره موضوع سوریه بر این است که آنها معتقدند با تانک و اسلحه در این کشور دموکراسی برقرار می‌شود و ما مخالف نظرآنها هستیم چون اقدام برخی کشورها در سوریه باعث رشد تروریست‌ها می‌شود.

اسامه نجیفی در ادامه نشست خبری مشترك با رئيس مجلس شوراي اسلامي طی سخنانی اظهار داشت: من در دیدار خود از غزه بر این موضوع تاکید کردم که در کنار مقاومت و همراه مقاومت هستیم، ضمن اینکه عراق بر لزوم استقرار دموکراسی مبتنی بر خواست سوریه در کشور سوریه تاکید می‌کند، اما دخالت‌های کشورهای خارجی و تخاصم‌های نظامی را هیچ‌گاه تایید نمی‌کند.

نجیفی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اجلاس کمیسیون‌های پارلمانی کشورهای منطقه خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک ما از کمیسیون‌های مجالس کشورهای منطقه برای حضور در عراق دعوت می‌کنیم تا بتوانیم مسائل مختلف منطقه‌ای را در غالب این اجلاس مورد بررسی قرار دهیم.

انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.