سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

سطح سوم خدمات پزشک خانواده در شهرستان دماوند انجام نمی ‏شود

مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: سطح سوم خدمات پزشک خانواده در شهرستان دماوند انجام نمی ‏شود.

مجتبی بنداد‏ کرمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سطح اول این طرح اجرایی شده است و در سطح دوم از سوی بیمارستان با حضور پزشکان متخصص ارائه می ‏شود، ولی امکان سطح سوم فوق ‌‏تخصصی در شهرستان دماوند وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدارکی مانند دفترچه بیمه، شناسنامه افراد خانواده، یکی از قبوض دستگاه‏ های خدماتی حاکی از سکونت خانواده در آن محل، قول‏‌ نامه و اجاره ‌‏نامه خانه مسکونی برای ثبت ‌‏نام در طرح لازم است.

بنداد ‏کرمانی افزود: برای ثبت‌‏ نام پزشک خانواده داشتن دفترچه بیمه الزامی است؛ افراد فاقد دفترچه بیمه نیز می‏ توانند با مراجعه به اداره بیمه سلامت شهرستان خود دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند.

مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: بعد از ثبت ‏نام و عقد قرار داد با بیمه، ویزیت و مشاوره پزشک عمومی کاملاً رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: فعلاً افراد ساکن در مناطق ده‏ گانه شهر دماوند قادر به ثبت‌‏ نام هستند.

بنداد ‏کرمانی بر لزوم احداث دو مرکز بهداشتی و درمانی در این شهر تاکید کرد و افزود: نخستین مرکز بهداشتی و درمانی در دماوند به طور کامل راه ‏‌اندازی شده و در شهر دماوند، دو مرکز بهداشتی و درمانی دیگر نیز باید راه‏‌ اندازی شود.

مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند اضافه کرد: مشکلی که برای راه ‌‏اندازی این دو مرکز بهداشتی وجود دارد، انتخاب مکانی است که چهار پزشک در چهار مطب مختلف در کنار یکدیگر باشد.

وی ادامه داد: از پیگیری بودجه مورد نیاز دو مرکز بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: با محقق شدن و راه‏ اندازی این دو مرکز، برنامه پزشک خانواده سلامت در شهر دماوند کامل خواهد شد./س

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، دماوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.