سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبران جنبش مقاومت مطرح کردند

جنگ هشت روزه علیه غزه تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو بود/غلبه نيروهاي مقاومت بر روحيات سربازان صهيونيستي

سفیر فلسطین در تهران گفت: جنگ هشت روزه رژیم‌ صهیونیستی علیه غزه برای تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو انجام شده بود، لذا نیروهای مقاومت نه تنها بر نیروی نظامی بلکه بر روحیات سربازان صهیونیستی نیز غلبه کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد، صلاح زواوی سفیردولت فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس به بحث و بررسی جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و پیروزی مقاومت پرداختند.



در ابتدا صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین در تهران با اشاره به اینکه راه ما با جمهوری اسلامی ایران یکی است، گفت: ملت فلسطین سال‌هاست که مورد تجاوز قرار گرفته و از آغاز قرن بیستم مبارزات طولانی داشته، لذا ما با افتخار اشاره می‌کنیم که انقلاب ما انقلابی عظیم و بزرگ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت فلسطین جزئی از کشور عربی است، افزود: نقش یهودیان در اشغال سرزمین فلسطین و بیت المقدس بسیار محدود بوده و غرب در آن نقش اساسی را ایفا کرده است، لذا تمام خاک فلسطین باید به ملت و مردم اين سرزمين بازگردانده شود.

زواوی با اشاره به اینکه ملت فلسطین از انقلاب ایران الگو گرفته، تصریح کرد: ما از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌ و آن را ادامه خواهیم داد چرا که امام خمینی (ره) با بصیرت خود آینده فلسطین را می‌دیدند.

سفیر دولت فلسطین با اشاره به آینده روشن این کشور و مقاومت اسلامی اظهار داشت: شهدای ملت ما در برابر امت بزرگ فلسطین ناچیز هستند، لذا تنها راه پیروزی مقاومت فلسطین وحدت و مقاومت اسلامی بوده، چرا که با یک صدا شدن در مقابل دشمن است که می‌توان خاک فلسطین را به ملت مظلوم این دیار بازگرداند،سرزمینی که پدرانمان درآن دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه فلسطینیان در هر کجا که باشند یک صدا و یک قلب برای پیروزی هستند، افزود: از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک و همکاری با فلسطین تشکر کرده، چرا که این یاری ایران و موشک‌های ایرانی بود که ما را در جنگ با رژیم‌صهیونیستی پیروز کرد.

سفیر دولت فلسطین در تهران با اشاره به اینکه امروز جهان عرب و اسلام باید بیش از پیش با هم متحد باشند خاطرنشان کرد: برای کمک و یاری ملت مظلوم فلسطین باید کمیته‌ای از سوی جهان اسلام برای حل مشکلات و مسائل فلسطینیان تشکیل شود تا بتوانیم این ملت را از درد و رنج‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی در آن وارد کرده رهایی بخشيم.

در ادامه این نشست ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت ما با گذشته متفاوت است، گفت: از زمان معاهده اسلو عملیات استشهادی همچنان ادامه داشته و چه در ابتدا و یا درحال حاضر انتفاضه فلسطين توانسته است به پیروزی‌های بزرگی دست یابد، لذا زمانی که شهدای ما با کشته‌های رژیم‌صهیونیستی برابر شد به پیروزی عظیمی رسیده و استراتژی خود را تغییر دادیم.



وی با اشاره به جنگ سال 2010 رژیم‌صهیونیستی با غزه افزود: رژیم‌صهیونیستی در سال 2010 از غزه خارج شد اما نوار غزه را رها نکرد و از سه جهت این سرزمین را در محاصره خود قرار داده بود، لذا از سال 2007 حماس با نخست وزیری اسماعیل هنیه توانست مبارزات بزرگی را علیه رژیم‌صهیونیستی انجام دهد.

ابوشریف با بیان اینکه مبارزات مردم غزه ادامه دارد تصریح کرد: ما شیوه‌های گوناگون مبارزه را علیه رژیم‌صهیونیستی استفاده کرده و به ساخت موشک‌هایی روی آورده‌ و آن را برسر صهیونیست‌های غاصب فرو ریخته‌ایم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت: درسال 2008 رژیم صهیونیستی جنگ ویران کننده‌ای علیه غزه آغاز کرد که هدف آن انهدام زیربناهای حماس و جهاد اسلامی بود که این جنگ متأسفانه با همراهی کشورهای مصر و عربستان همراه بوده، اما با این وجود صهیونیست‌ها و همپیمانان‌شان نتوانستند به هدف خود دست یابند.

وی با اشاره به کاهش توانایی بازدارندگي رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: رژیم‌صهیونیستی با جبهه‌های متعدد مقاومت در منطقه روبرو بوده و یک خطر راهبردی از سوی جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و مقاومت در فلسطین وهمچنین انقلاب‌های عربی مواجه شده است.

ابوشریف تصریح کرد: تمامی رسانه‌ها به این مطلب اذعان داشتند که جنگ 8 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه برای تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو انجام شده، لذا این جنگ برای صهیونیست‌ها دو هدف داشت یکی بازگرداندن مجدد توانایی نظامی رژیم صهیونیستی و دوم نابودی زیربناهای غزه و پذیرش آتش‌بس نیز از سوی آنها استمرار بخشیدن آرامش در بخش‌های صهیونیست‌نشین بوده است.

نماینده جهاد اسلامی با اشاره به اهداف شوم رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه غزه اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی
برای رسیدن به اهداف شوم خود در این جنگ بالای 1500حمله هوایی به تأسیسات مقاومت کرده، اما جبهه مقاومت اسلامي غزه با موشک باران این رژیم توانست آنها را تسلیم کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و گسترش مقاومت در منطقه نقش بسزایی ایفا کرده افزود: جنبش حماس و جهاد اسلامی در سالهای 2008 و 2009 توانست زیربناهای خود را با کمک ایران تحکیم بخشد و شهید الجعبری در آن توسعه نقش ویژه‌ای داشته است.

ابوشریف با اشاره به برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هدف ما به هیچ عنوان مصالحه و آتش بس با رژیم اشغالگر صهیونیستی نبوده، چرا که خود را برای مقابله با این رژیم آماده می کنیم تا بتوانیم از این آتش بس استفاده کرده و توانایی نظامی خود را افزایش دهیم.

نماینده جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: تنها گزینه شکست رژیم صهیونیستی مقاومت و مقابله با دشمن بوده، لذا ما از حق خود کوتاه نیامده و نخواهیم گذاشت سرزمین فلسطین در دست صهیونیست‌های غاصب قرار بگیرد.

در انتهای این نشست خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت غزه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این پیروزی موفقیت نظامی نبوده بلکه پیروزی مظلوم بر ظالم است، لذا مقاومت با تمام توان خود توانست بر ارتشی که در جهان جایگاه مهمی دارد پیروز شده، چرا که ما توانستیم بر روحیات سربازان صهیونیستی نیز پیروز شویم.



وی در ادامه با اشاره به کاهش توان رژیم صهیونیستی در این جنگ افزود: در تجاوزات گذشته شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی سعی می‌کرد حضور نظامی پررنگی در منطقه داشته باشد، اما امروز می‌بینیم که شرایط‌آنچنان تغییر کرده که این رژیم از ترس موشک‌های حماس به پناه‌گاه‌های خود حجوم می‌برند.

قدومی با اشاره به نفوذ مقاومت به فضای سایبری صهیونیست‌ها تصریح کرد: نیروهای مقاومت با حمله به فضای سایبری رژیم صهیونیستی توانست ضربه محکمی به آنها زده و از این راه تانک‌های این رژیم را منهدم کرده و روحیات آنها را به شدت پایین آورد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به حمایت‌های کشورهای غربی و آمریکا از جنگ 8 روزه غزه اظهار داشت: درساعات ابتدایی جنگ شاهد بودیم که سوزان رایس طبق بیانیه‌ای اظهار کرد: که رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه حق داشته و اوباما نیز با سخنرانی‌های خود تأکید می‌کرد که حمله به غزه حق رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به برقراری آتش‌بس افزود: ما آغازگر جنگ نبوده‌ایم که بخواهیم خود آن را پایان دهیم، لذا وقتی رژیم صهیونیستی با مقاومت مردم و نیروهای مقاومت غزه مواجه شد لاجرم تسلیم و آتش‌بس را پذیرفت اما نمی‌دانیم که این آتش‌بس ادامه یابد و یا نقض شود.

قدومی بااشاره به اینکه نبرد ما با رژیم صهیونیستی طولانی خواهد بود تصریح کرد: راه ما در مبارزه با صهیونیست‌ها طولانی بوده و به زمان خاصی مربوط نبوده، لذا مقاومت متوقف نخواهد شد چرا که در غیر این صورت رژیم اشغالگر قدس به اشغال سرزمین ما روی خواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این جنگ باعث ایجاد شکل‌گیری معادلات و بازیگران جدید در منطقه شده است افزود: پیروزی غزه در جنگ 8 روزه با رژیم صهیونیستی باعث شکل‌گیری معادلات جدید بین‌المللی شده و افزایش وجهه جبهه مقاومت اسلامی در جهان و نقش امت اسلامی در مسئله فلسطین را دوباره پررنگ کرده است.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که اگر دوباره دست به تهاجم نظامی بزند فقط با ملت فلسطین روبرو نبوده بلکه با کل کشورهای عربی و اسلامی مواجهه خواهد بود، لذا قطار قدس شريف به سمت ایستگاه پیروزی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: جنگ ، هشت ، روزه ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.